طبق روال علمی و قانونی رتبه بندی واحدهای دانشگاه آزاد همانند با سایر دانشگاهها انجام می شود.

جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه ای علوم و فناوری ISC در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: به عنوان عضو کمیسیون گسترش تخصصی علوم انسانی در وزارت علوم تحقیقات و فناوری سال ها ست که درخواست واحدهای مختلف دانشگاه آزاد برای تاسیس و گسترش از طریق معاونت آموزشی دانشگاه به وزارت علوم ارسال می شود. 

وي ادامه داد: در این کمیسیون درخواست های رسیده مانند سایر درخواست ها که از سوی دانشگاه های دولتی از جمله دانشگاه پیام نور به کمیسیون گسترش تخصصی علوم انسانی می رسد طبق آئین نامه های موجود مورد بررسی دقیق قرار می گیرد و اعضای کمیته هر کدام متخصصان رشته های موضوعی هستند که رشته های درخواست شده را در صورت احراز صلاحیت دانشگاه متقاضی با تصویب رشته یا دوره مورد نظر در مقاطع مختلف تحصیلی موافقت می کنند. 

وی افزود: هم اکنون گویا بررسی توسعه و گسترش دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش و تحصیلات مجلس شورای اسلامی موضوعیت نداشته چرا که توسعه و گسترش دانشگاه آزاد طبق روال علمی و قانونی از سوی وزارت علوم انجام می گیرد. 

مهراد تصریح کرد: رتبه بندی واحدهای دانشگاه آزاد نیز همسان با سایر دانشگاهها اعم از پزشکی و غیر پزشکی از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برای حفظ کیفیت و ایجاد رقابت علمی و انگیزه لازم برای صیانت از توسعه و قدرت علمی کشور انجام می گیرد. /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار