مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: حجاج، استفاده از تولیدات صنایع دستی خوزستان برای اهدای سوغاتی استفاده کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ افشین حیدری اظهار کرد: معمولاً حجاج پس از بازگشت از سفر حج به افرادی که برای زیارت قبولی به دیدارشان می‌روند سوغاتی‌هایی اهدا می‌کنند که همگی به نوعی معنوی است و بهتر است به جای اهدای کالاهای غیرایرانی و بی‌کیفیت از صنایع‌دستی با کیفیت خوزستان در این باره استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی خوزستان توانمندی زیادی دارد، گفت: سجاده‌ها و دیگر صنایع دستی خوزستان که توانمندی و قابلیت سوغاتی را دارد باید تهیه شود تا به نوعی از صنایع دستی خوزستان و اشتغال داخلی حمایت شود و ارز از کشور خارج نشود.

وی با تاکید بر اینکه خوزستان توانمندی زیادی دارد، گفت: تلاش کرده‌ایم تا از 300 هزار دلار صادرات صنایع دستی در سال به 10 میلیون دلار برسیم و این تنها گام نخست برای دورخیز حمایت از صنایع‌دستی خوزستان به شمار می‌آید.

حیدری تاکید کرد: برای حمایت بیشتر از بخش صنایع دستی خوزستان تلاش شده است تا با سهولت صادرات و احداث بازارچه توزیع و عرضه صنایع دستی گامی مهم برداریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در پایان گفت: صنعتگران خوزستان نیازمند حمایت هستند و خرید مردم خوزستان از تولیدات صنعتگران خوزستانی به نوعی حمایت از این بخش مولد و اشتغال‌زاست./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.