در راستای بهبود وضع تغذیه کودکان 3 تا 6 سال در مناطق روستایی و همچنین ارتقاء آگاهی تغذیه ای والدین، برنامه تامین یک وعده غذای گرم در کودکان 3 تا 6 سال روستا مهدها ( مهدهای کودک روستایی) از امروز سه شنبه 16 مهر ماه به مدت 6 ماه در سراسر کشور آغاز شد.

 مینا مینایی،  مسئول برنامه کودکان دفتر بهبود  تغذیه جامعه معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در این برنامه 213 هزار کودک 3 تا 6 سال در 6 هزار و 500 هزار روستا مهد تحت پوشش قرار خواهند داد.

وی ادامه داد: این برنامه توسط دفتر کودکان سازمان بهزیستی کشور و با همکار وزارت تعاون  کار و رفاه اجتماعی و دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت وزارت بهداشت براساس دستور العمل اجرای آن که توسط کارشناسان بخش های درگیر برنامه تهیه شده و از امروز  به مدت 6 ماه در سراسر کشور به اجرا در می آید.

مینایی در ادامه اظهار کرد: برنامه قضایی کودکان با همکاری و نظارت کارشناسان تغذیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور  و براساس سبد غذایی مطلوب انجام می شود و با همکاری کارکنان بهداشتی کلاس های آموزشی در زمینه  مسائل بهداشتی و تغذیه ای ویژه مربیان و مدیران مهدهای کودک روستایی  برگزار می شود همچنین والدین و کودکان نیز توسط  مربیان  آموزش داده می شوند./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار