جشن پیوند آسمانی همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) با حضور بیش از 50 زوج جوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه معارف باشگاه خبرنگاران، سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) جشن «پیوند آسمانی» در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) با حضور زوج های جوان برگزار کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی معاون فرهنگی اوقاف استان تهران در این مراسم گفت: در استان تهران قریب به 22 موقوفه در ارتباط با کمک به ازدواج جوانان، کمک هزینه مراسم عروسی، تهیه مسکن و ... وجود دارد که البته این تعداد با توجه به نیاز جامعه کم است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم گامی مؤثر در راستای امر مقدس ازدواج برداریم و جوانان را تشویق کنیم نیاز به ایجاد موقوفات جدید به همین نیت داریم که امیدواریم بتوانیم در راستای این نیت مهم و تحقق‌بخشی به سبک زندگی اسلامی و کمک به ازدواج آسان گام‌های بلندتری برداریم.
همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین نقویان، حجت‌الاسلام والمسلمین گواهی مدیر آستان امامزاده صالح (ع)، حجت‌الاسلام حسینی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف تهران، مهندس عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان فرهنگی از 50 زوج جوان که مهریه آنان کمتر از 110 سکه بود و زوج‌هایی که از خانواده سادات بودند با اهدای هدایا تجلیل شد.
همچنین در جوار سرداب مقدس امامزاده صالح (ع) خطبه عقد یک زوج که مهریه آنان 14 سکه بود به صورت نمادین قرائت شد.

این هدایا از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش تأمین شده بود و به این مناسبت از تعدادی از واقفین که در زمینه کمک به جوانان برای امر ازدواج موقوفاتی داشته‌اند، تجلیل به عمل آمد./



برچسب ها: جشن ، پیوند ، آسمانی ، زوج ، جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار