مربی تیم ملی واترپلو کشورمان گفت: سطح کیفی مسابقات کاپ آسیا بسیار بالا بود و رقبا برای صعود به مسابقات جهانی می جنگیدند.


رضا اجاق مربی تیم ملی واترپلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در سومین دوره مسابقات واترپلو کاپ آسیا که از سطح کیفی بالا برخوردار بود توانستیم عنوان قهرمانی را به دست آورده و سهمیه حضور در مسابقات جهانی سال آینده را کسب کردیم که از هم اکنون باید برای حضور در این رقابت ها برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

وی گفت: بازی نخست تیم ایران در این دوره از مسابقات مقابل تیم چین بود چینی ها با ترکیب جوان خود توانستند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند. این بازی برای ما بسیار سخت بود چون برای رفتن به سنگاپور سیر طولانی را طی کرده و حدود 12 ساعت در ترانزیت بودیم. 

علاوه بر این مسئله ما با کشور میزبان چهار ساعت اختلاف زمانی داشتیم تمامی این عوامل باعث خستگی ملی پوشان در دیدار مقابل ژاپن شده بود در این بازی سنگین و حساس درایت پائولو و غیرت ملی پوشان سبب شد تا بازی را 10 بر شش ببریم.

مربی تیم ملی واترپلو در ادامه افزود: دیدار دوم تیم ایران در مصاف با فیلیپین به مراتب آسانتر از دیدار نخست بود. همچنین در بازی مقابل سریلانکا ما به طور تقریبی کار راحتی را در پیش داشتیم و این دو دیدار فیلیپین و سریلانکا برای تیم ایران به مثابه بازی تدارکاتی محسوب شد.

بازی چهارم تیم ایران مقابل کویت برگزار شد ما در مسابقات کاپ آسیا درسال گذشته با نتیجه 7بر هشت مقابل کویتی ها نتیجه را واگذار کردیم طی صحبت هایی که کادر فنی با ملی پوشان داشت به آنها تأکید کردیم که از همان ابتدای کار با قدرت مقابل کویتی ها کار را شروع و دنبال کنند. با توجه به این مسئله ملی پوشان ابتدا حمله کویتی ها را از کار انداختند و بازیکنان حریف اجازه ترکیب شدن به دروازه را ندادند به طوری که با نتیجه 18بر2 این بازی را به نفع خود به پایان رساندیم.

وی در خصوص بازی پایانی تیم ایران مقابل سنگاپور گفت: این دیدار در شرایطی سخت برگزار شد، چون ما مقابل میزبان این دوره از رقابت ها بازی می کردیم سالن مملو از تماشاگر شده و جو سنگینی در سالن حاکم بود. ملی پوشان از زمان سوم به بعد در بازی، مدیریت را در دست گرفتند و با نتیجه 10 بر شش حریف را شکست دادند.

مربی تیم ملی واترپلو در خصوص احتمال تغییر ترکیب تیم ملی در مسابقات آینده گفت: با توجه به آن که ما بدون انجام بازی تدارکاتی به سنگاپور اعزام شده بودیم و به بسیاری از نقاط ضعف و قوت تیم در حاشیه مسابقات کاپ آسیا پی بردیم که باید برای رفع این نقاط ضعف چاره جویی کرد به طور قطع با نظر پائولو چند بازیکن جدید به تیم ملی در آینده دعوت خواهند شد./آق

برچسب ها: اجاق ، تیم ، ملی ، واترپلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار