دبیرکل سازمان ملل متحد با انتقاد شدید از محقق نشدن وعده کشورهای ثروتمند در تامین کمک های مالی برای توسعه کشورهای فقیر، از رهبران جهان خواست به وعده های خود در این باره وفادار بمانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "بان کی مون" دبير کل سازمان ملل متحد، صبح امروز (دوشنبه) در افتتاحیه ششمین نشست گفتگوهای عالیرتبه برای سرمایه گذاری در توسعه جهانی اظهار داشت: رسیدن به هدف هفت دهم درصد کمک های توسعه جهانی بسیار حیاتی است از این رو از کشورهای ثروتمند می خواهم به وعده های خود در این زمینه وفادار باشند.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: نقش سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند نقش بسیار حیاتی بازی کند و بخش عمومی می تواند در تاثیرگذاری منابع خصوصی و تشویق سرمایه گذاری دراز مدت کمک کند.

وی افزود: سرمایه گذاری عمومی داخلی که شامل گسترش پایه مالیاتی و بهبود مدیریت مالیاتی می شود، برای دستور کار توسعه هر کشوری حیاتی است.

دبیر کل سازمان ملل متحد همکاری جنوب-جنوب را در حال رشد دانست و گفت: این همکاری اکنون مباحث مهمی مانند سرمایه گذاری در زیرساخت ها، همکاری فنی، تحقیق و توسعه و تبادل اطلاعات را در بر می گیرد.

در این مراسم همچنین رئیس شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل، شرایط سرمایه گذاری عمومی در بسياري از کشورها را نابسامان خواند چراکه اين امر موجب کاهش کمک های توسعه جهانی شده است.

"جان ویلیام اش" افزود: امروز باید با چالش های جهان از قبیل تغییرات آب و هوایی، امنیت غذایی و ثبات مالی مقابله کنیم.

وی با اشاره به بالا بودن تخمین های سرمایه گذاری های لازم برای توسعه گفت: هر دو منابع خصوصی و عمومی در این امر ضروری و تخمین های سرمایه گذاری، بخش کوچکی از پس انداز جهانی هستند.

"جان اش" با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در رسیدن به اهداف توسعه هزاره گفت: افزایش همکاری جنوب-جنوب برای فراهم کردن فرصت های بیشتری جهت رشد اقتصادی پایدار لازم است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار