یادی از خانواده "سیحون" به عنوان خانواده ای که در لحظه پایانی عمر "سهراب" وی را همارهی کرده و او را تنها نگذاشتند، کنگره سراسری "صدای پای آب" را به بوی اشعار سپهری آغشته کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری چهاردهمین کنگره سراسری "صدای پای آب" "علیرض قزوه" دبیر علمی کنگره با اشاره به آنکه "سهراب سپهری" بهترین شاعر از نظر "شمس لنگرودی" (شاعرمعاصر) در 400 سال اخیر است، گفت: از آنجا که "بیدل" و "سهراب"  شباهت بسیاری به هم داشته اند و "سهراب سپهری" بنابر روال همیشگی کار شاعران در دوره آی زا کار هنری خود به تقلید از "بیدل" پرداخته می توان گفت که "سهراب" همچون "بیدل" شاعری توانا در سرایش شعر فارسی بوده و با توجه به آنکه "بیدل" در حدود بیش از 400 سال گذشته زندگی می کرده می توان گفت که "سهراب" بهترین شاعر 400 سال گذشته ادبیات فارسی به شمار می آید.

به گفته قزوه هر شاعری قلمروی برای خود دارد که هرگز اجازه ورود شاعران دیگربه آن قلمرو را نمی دهد اما از شاعران معاصر کشور ما، "سهراب" تنها شاعری است که حتی دهه ها پس از مرگش هنوز کسی نتوانسته به قلمرو او راه ÷یدا کند در صوتی که اکثر شاعران حال حاضر کشورمان به لمرو افرادی چون "قیصر امین پور"، و... راه یافته اند.

در بخش دیگری از این مراسم که به اهدای لوح اختصاص یافت، لوحهایی به "محمدباقر نجف زاده"، "مهریه رحمانی"، "جلال الدین مشمولی کولیابی"، "محمدرضا سعید آبادی"، "مهدی قراچه باغی"، "مهدی افشار"، "ناصر بزرگمهر"، "فاطمه راکعی"، "شهره وکیلی"، "ایرج اسکندری"، "جلال الدین سلطانی کاشفی"، "محمد ابراهیم جعفری"، "عبدالعلی دستغیب"، "کریم فیضی"، "محمد تقی مضروبی"، "مهرداد پازکی"، "حسین کرمی"، "احمد اسفندیاری" و خانواده زنده یاد "سیحون" اهدا شد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار