رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری گسترش تروریسم در منطقه که با بهانه مبارزه با تروریسم شکل گرفته است، گفت: ما در تلاش برای تقویت دموکراسی در سوریه هستیم، البته نه با گلوله و اسلحه و تروریسم.

به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران، به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی امروز (دوشنبه 15 مهرماه) در ادامه دیدارهای خود با مقامات کشور صربستان با تومیسلاو نیکوویچ رئیس جمهور صربستان دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات طرفین با تاکید بر سوابق تاریخی دو کشور و پتانسیل‌های موجود بر گسترش روابط به‌خصوص در زمینه اقتصادی و یافتن راه‌های همکاری بیشتر و رفع موانع تاکید کردند.

لاریجانی در این دیدار با تاکید بر گسترش تروریسم در منطقه که به بهانه مبارزه با تروریسم شکل گرفته و از سوی برخی از کشورهای غربی حمایت شده است، تصریح کرد: ما در سوریه تلاش، کمک و توصیه کردیم که دموکراسی تقویت شود ولی نه با گلوله و اسلحه و تروریسم.

وی درباره موضوع هسته‌ای تصریح کرد: علی‌رغم اعلام ما مبنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای و تحریم آن از جانب رهبر جمهوری اسلامی ایران باز به بهانه‌های مختلف با استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای از سوی ایران مخالفت می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس نهم افزود: در حقیقت غربی‌ها مطمئن هستند که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست ولی نمی‌خواهند ایران به این فناوری دسترسی داشته باشد.

در این دیدار تومیسلاو نیکوویچ رئیس جمهور صربستان نیز با اشاره به توطئه‌های آمریکا و غرب برای تجزیه کشورهای منطقه بالکان گفت: فشارهای گوناگونی به ما می‌آورند و به بهانه‌های مختلف برای کشورهای مستقل مزاحمت ایجاد می‌کنند. تلاش ما ایجاد روابط قوی با دوستان‌مان است که ایران نیز یکی از این دوستان خوب است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار