گروه‌هاي مخالف داخلي در سوريه در ديدار با رئيس دفتر اخضر ابراهيمي بر ضرورت برگزاري کنفرانس ژنو- دو براي برون‌رفت از بحران کشورشان تاکيد و اعلام کردند اين نشست نبايد هدف نهايي باشد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباریه سوریه؛اين شبکه درباره نشست آينده ژنو- دو گزارش داد: مختار لماني، رئيس دفتر اخضر ابراهيمي، نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه، در مقر اقامتش در دمشق با شماري از مسئولان احزاب ملي سوريه ديدار و گفتگو کرد.

الاخباريه افزود: نمايندگان احزاب در اين ديدار، که بيش از دو ساعت طول کشيد، درباره ديدگاه خود، راه هاي برون‌رفت از بحران سوريه، نشست ژنو- دو و فرصت هاي برگزاري براي آن را در آينده گفتگو کردند.در اين ديدار، رئيس دفتر اخضر ابراهيمي در دمشق از تصميم او براي سفر به دمشق در آينده نزديک خبر داد.

محمد ابو قاسم، رئيس حزب «التضامن» (همبستگي) در اين خصوص به خبرنگاران گفت: «طي چند هفته آينده اخضر ابراهيمي براي ديدار با مسئولان احزاب و شخصيت هاي ملي مخالف به سوريه سفر خواهد کرد.»هيئت ديدار کننده با لماني اين ديدار را مفيد و مهم ارزيابي و اعلام کرد لماني تاکيد کرد که خواست همه اين است که نشست ژنو هدف نهايي نباشد بلکه راهي براي رسيدن به حل و فصل مسالمت آميز باشد، حل و فصلي که بايد سوري- سوري باشد.از سوي ديگر، هيئت مخالفان تاکيد کردند که هدف آنها برگزاري کنفرانس و موفقيت آن است.

پروين ابراهيم، دبير کل «حزب عدالت و توسعه‌ي جوانان ملي» در اين خصوص به خبرنگاران گفت: «هدف ما اين نيست که ما شرکت کنيم يا ديگران بلکه هدف براي ما موفقيت نشست ژنو و حضور نمايندگان همه گروه هاي مردم سوريه براي رسيدن به موفقيت است. ژنو آغاز راه است و پس از آن توافق ها بين دولت و مخالفان واقعي مطرح است، مخالفاني که بيش از دو سال و نيم در داخل حضور دارند و به همراه مردم سوريه در برابر چالش ها قرار دارند. مخالفان داخلي در راه گفتگو بين سوري ها مبارزه مي کنند. ما به عنوان مخالفان ملي ثابت کرديم که بيش از دو سال و نيم است براي گفتگو بين سوري ها تلاش مي کنيم.»در اين نشست همچنين بر مسئله تاثيرگذاري بحران سوريه بر اوضاع آوارگان سوري در کشورهاي همجوار و تلاش هاي سازمان ملل متحد در اين خصوص پرداخته شد.

سهير سرميني، معاون دبير کل حزب جوانان ملي سوريه نيز در اين خصوص گفت: « اين سخن که بايد کساني در نشست ژنو- دو شرکت کنند که  در نشست ژنو- يک شرکت  کردند سخن درستي نيست بلکه همه بايد بتوانند در نشست آينده شرکت کنند. بايد براي برگزاري هر چه سريع تر اين نشست در زمان مشخص شده در پانزدهم نوامبر تلاش صورت گيرد. البته، براي برگزاري کنفرانس لازم است توافق هاي اوليه صورت گيرد، اما اگر پيش از برگزاري کنفرانس توافق ها و تفاهم هاي قبلي صورت نگيرد بهتر است نشست برگزار نشود.»

به گزارش اين شبکه، مخالفان داخلي در سوريه از ابتداي بحران اين کشور بر ضرورت گفتگو بين احزاب گروه هاي داخلي در کشور تاکيد مي کنند و آن را در جهت برون رفت بحران مسئله اساسي مي دانند و بر ضرورت حضور همه گروه ها و طرف هاي سياسي در نشست تاکيد مي کنند تا از سوريه در برابر توطئه هاي خارجي جلوگيري شود.
برچسب ها: نشست ، سوریه ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار