درراستای تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر بازدید قضات از مراکز تأمینی و تربیتی هیئت 22نفره قضایی رؤسای دادگستریها ودادستانهای شهرستانهای استان تهران بهمراه مدیران عامل انجمن حمایت از زندانیان درندامتگاه قزلحصار حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ معاون قضایی و مسئول دفتر امور زندانیان دادگستری کل استان تهران با حضور دراین مرکز هدف از بازدید هیئت قضات شهرستان های آن استان را اجرای نمودن سیاستهای قوه قضائیه درسال جاری عنوان نمود وافزود: بازدید از مشکلات موجود ورفع امورات قضایی مددجویان یکی از اصول مهم درپیشبرد اهداف عالی قضایی است که همواره مورد تأکید ریاست قوه قضائیه می باشد.

مظفری گفت: کثرت جمعیت کیفری از مشکلات مهم و اساسی زندانبانی اسلامی است که تلاش می شود با حضور در مراکز تأمینی و تربیتی و رعایت اصول بخشنامه و اجرای دستورالعمل قضایی درخصوص جايگزينی مجازات حبس ، جلوگيري از ورود افراد با جرايم سبک به زندان ها، کاهش عناوين مجرمانه ورسيدگي خارج ازنوبت به پرونده هاي زندانيان با جرائم سبک علاوه برعدم فروپاشی کانون خانواده در کاهش جمعیت کیفری قدم برداریم .

این مقام مسئول در خصوص اثرات مثبت بازدید از مراکز تأمینی و تربیتی گفت : در سال گذشته بعداز بازدید های انجام شده و تلاش قضات ومراجع قضایی ورعایت حقوق شهروندی و اجرای دقیق بخشنامه ها درصد چشمگیری ازورود بزه کاران به زندانها جلوگیری بعمل آمده است.

وی گفت : با توجه به اینکه بخش عمده ای از بزه کاران موجود در زندانها برای بار اول طعم تلخ زندان را میچشند استفاده از راهکارهای مناسب غیر از حبس می تواند اسباب تنبیه مجرمان را فراهم نماید.

حسینی مدیر ندامتگاه قزلحصاردرادامه پیرامون معضلات ناشی از تراکم جمعیت کیفری گفت : اعزام روزانه 500 نفر از مددجویان جهت انجام مراحل قضایی ، مراجعه روزانه بین 6تا 7 هزارارباب رجوع برای ملاقات وانجام مراحل بعد از آزادی ، اخذ معرفی نامه به نهاد های مرتبط و... و همچنین ثبت روزانه 1500مکاتبه با مراجع قضایی و درمانی بخشی از اقداماتی است که با توجه به تراکم بالای کیفری در ندامتگاه صورت می گیرد. گفتنی هیئت قضایی رؤسای دادگستریها ودادستانهای شهرستانهای استان تهران از سالن های اندرزگاه 8 و اندرزگاه 10ندامتگاه قزلحصار بازدید نمودند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار