جشنواره ریحانه برکت با حضور معاون سازمان تحقیقات آموزش ترویج کشاورزی، معاون صنایع دستی کشوری، معاون کار آفرینی خدمات اجتماعی شهرداری تهران و مرجعی حجت الاسلام و المسلمین عالمی نماینده ولی فقیه و جمعی دیگر از مسئولین در فرهنگسرای رازی افتتاح شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،رئیس مرکز جامع توانمند سازی زنان خانوار در حاشیه مراسم ریحانه کرامت که در آن دستاوردهای اشتغال و کار آفرینی زنان روستایی و عشایری کشور در زمینه های صنایع دستی، پوشاک، محصولات غذایی و . . . است و اظهار داشت این جشنواره برای نخستین بار از امروز و همزمان با آغاز سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه (س) و نیز روز جهانی زنان روستایی به مدت یک هفته از ساعت 10 لغایت 21 دایر خواهد بود.

جمالی با اشاره به فعالیت 120 غرفه در زمینه تولیدات زنان عشایر سراسر کشور در این جشنواره افزود: برخی شهرها نظیر خراسان جنوبی، کرمانشاه و . . .  علاوه بر غرفه فروش به سیاه چادر هایی جهت اجرای موسیقی محلی، پخت نان و غذاهای سنتی و . . . مجهز بوده که علاقه مندان می توانند از این سیاه چادرها نیز دیدن نمایند.

وی با اشاره به صدور گواهینامه گذر مهارت از سوی سازمان فنی و حرفه ای به مراجعه کنندگان،برگزاری میزهای مشاوره بازرگانی در زمینه چگونگی دریافت تسهیلات از وزارت کار، سازمان فنی و حرفه ای، صنایع دستی را از دیگر برنامه های مهم این نمایشگاه دانست و گفت: ارائه آموزشهای لازم در زمینه صنایع دستی و اعطای گواهی نامه مقدماتی مهارت سبب هدایت افراد در جهت فعالیت حرفه ای تر خواهد شد ضمن اینکه دو کارگاه آموزشی در تاریخ 20 الی 21 مهر ماه با هدف ارتقاء عزت نفس و خود باوری و آموزش راههای کسب و کار و سرمایه از سوی کانون زنان بازرگان برای علاقه مندان برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز جامع توانمند سازی زنان خانوار تصریح کرد: حضور اتاق زنان بازرگان در این جشنواره فرصتی در جهت معرفی کالاها و تولیدات زنان روستایی و عشایری و زمینه سازی حضور این افراد در عرصه های جهانی و صادرات محصولات است.

جمالی در پایان با یاد آوری نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی  و اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی این اقدام را گامی در جهت توانمندی اقتصادی کشور و به خصوص در زمینه زنان بد سرپرست و بی سرپرست عنوان کرد و افزود: برخی نهاد نظیر سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سازمان رفاه خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران، کانون بازرگانان ایران، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مرکز جامع توانمند سازی زنان خانوار شهرداری منطقه 11 متولی این امر بوده اند./ف
برچسب ها: توانمند ، زنان ، سرپرست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.