مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از صادرات 60 تن عسل در نیمه اول سالجاری از استان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / صادق صالحی با بیان اینکه تنها گواهی معتبر برای صادرات عسل به خارج از کشور گواهی دامپزشکی است افزود: این میزان عسل به کشورهای عراق ، چین و مالزی صادر شده است.

وی از انجام آزمایشات مکرر در خصوص تولید عسل خبر داد و گفت: آزمایشات مختلفی در مورد خلوص عسل ، درصد قندهای استفاده شده و سایر موارد بهداشتی در تولید عسل استان توسط دامپزشکی انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به صادرات سایر فرآورده های دام و طیور از استان بیان کرد: یک میلیون و 346 هزار قطعه جوجه یکروزه از استان به کشور های همجوار از جمله آذربایجان و ارمنستان صادر شده است.

صالحی استان اردبیل را از جمله استان های شاخص در تولید جوجه یکروه اعلام کرد و افزود: استان اردبیل در خصوص تولید جوجه یکروزه جزو استان های تاثیرگذار در قیمت جوجه یکروزه و مرغ می باشد.

وی همچنین از صادرات 792 هزار تخم مرغ نطفه دار مرغ گوشتی به آذربایجان، 296 تن پا و پنجه مرغ به ویتنام ، 45 تن پودر گوشت استحصالی از کشتارگاهها و هشت تن پشم به خارج از کشور خبر داد.

وی افزود: دامپزشکی استان در خصوص نظارت بر تزانزیت فرآورده های دام و طیور نیز نظارت داشته و در این خصوص بر ترانزیت 76 تن تخم مرغ و 70 تن گوشت گاو و گوساله نظارت بهداشتی داشته است/س.

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.