کمیته انضباطی فیفا از محرومیت پزشک و بازیکن جامائیکا و همچنین تعلیق بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی تاهیتی خبر داد.


*تعلیق بازیکن فوتبال ساحلی تاهیتی به سبب مصرف ماده ممنوعه

کمیته انضباطی فیفا فعالیت بازیکن بین المللی تیم ملی فوتبال ساحلی تاهیتی به نام وینسنت سیمون را به علت نقض قوانین ضد وپینگ در بازی برگزارشده در چارچوب مسابقات جام کنفدراسیون های فیفا در برزیل به حالت تعلیق درآورد. فعالیت این بازیکن پیش از این و در ماه جولای به طور موقت معلق اعلام شده بود.

پس از اینکه تست دوپینگ بازیکن مذکور با یکی از مواد ممنوعه موجود در لیست ممنوعه WADA (آزانس جهانی ضد دوپینگ) به نام tuaminoheptaneمثبت اعلام شد، وی به مدت 6 ماه از شرکت در تمامی فعالیت های مرتبط با فوتبال محروم شد.

این محرومیت که به موجب نقض ماده 6 از آیین نامه ضد دوپینگ فیفا اعمال شده است تا تاریخ 7فوریه 2014 ادامه خواهد داشت.

تعلیق موقت بازیکن و یکی از اعضای تیم ملی جامائیکا در پی انجام نمونه گیری کنترل دوپینگ
به دنبال کشف ماده ممنوعه در نمونه اخذ شده از بازیکن جاماییکایی پس از بازی مقدماتی جام جهانی 2014 در هندوراس، کمیته انضباطی فیفا فعالیت وی و یکی از اعضای تیم را به طور موقت و به مدت 30 روز به حالت تعلیق در آورد تا مسئله در کمیته انضباطی آن نهاد پیگیری شود.این تصمیم در تاریخ 6 آگوست 2013 به فدراسیون فوتبال جاماییکا ابلاغ شد.

بر اساس بند 2 از ماده 74 آیین نامه ضد دوپینگ فیفا، پس از برگزاری جلسه استماع و حصول اطمینان از نقض قوانین نام بازیکن و ماده قانونی نقض شده ،بازیکن تیم ملی فوتبال جاماییکا (جرمن هیو) و پزشک تیم (دکتر کارلتون فریزر) توسط کمیته انضباطی فیفا به حالت تعلیق در آمد. پیش از این و در ماه آگوست این دو نفر به طور موقت از فعالیت های مرتبط با فوتبال منع شده بودند.

پس از اینکه نتیجه آزمایش کنترل دوپینگ این بازیکن با ماده ممنوعه دگزامتازون مثبت اعلام شد، وی به مدت 9 ماه از فعالیت های مرتبط با فوتبال محروم شد.

پزشک تیم جاماییکا نیز به علت تجویز داروی فوق به مدت 4 سال از فعالیت محروم شد.
بازیکن نامبرده به تخلف از ماده 6 آیین نامه ضد دوپینگ فیفا و پزشک به تخلف از ماده 13 آیین نامه مذکور متهم شده اند.

دوره محرومیت بازیکن و پزشک به ترتیب در تاریخ 6 می 2014 و 6 آگوست 2017 به پایان خواهد رسید.

*تعلیق موقت بازیکن زیمبابوه در پی انجام نمونه گیری کنترل دوپینگ

به دنبال کشف ماده ممنوعه در نمونه اخذ شده از بازیکن بین المللی فوتبال زیمبابوه پس از بازی بین دو تیم زیمبابوه و مصر که در چارچوب بازی های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل و در حراره برگزار شده بود، فعالیت بازیکن مذکور به طور موقت و برای یک دوره 30 روزه به حالت معلق در آمد.

این تصمیم در تاریخ 30 آگوست 2013 به فدراسیون فوتبال زیمبابوه ابلاغ شد.

بر اساس بند 2 از ماده 74 آیین نامه ضد دوپینگ فیفا، پس از برگزاری جلسه استماع و حصول اطمینان از نقض قوانین نام بازیکن و ماده قانونی نقض شده به صورت علنی اعلام خواهند شد.
 
پايان متن/زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار