رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد وضع امنیتی لبنان یکی از بهترین امنیت ها در منطقه است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ نبیه بری ضمن اعلام این مطلب افزود برعکس آنچه در کشورهای حوزه خلیج فارس گفته می شود لبنان یکی از بهترین امنیت ها را در منطقه دارد. وی این سخنان را در دیدار با مرزوق الغانم همتای کویتی خود ایراد کرد. این دیدار در حاشیه نشست های اتحادیه پارلمان های عربی و اتحادیه پارلمان های اسلامی در مقر بین المللی کنفرانس ها در ژنو برگزار شد. 

بری در این دیدار تاکید کرد هیچ یک از سطوح در لبنان با بازگشت به جنگ داخلی در لبنان موافق نیستند. وی با اشاره به اختلافات سیاسی شدید در لبنان افزود اوضاع امنیتی لبنان به کلی با شایعاتی که وجود دارد متفاوت است. وی همچنین از تصمیم کشورهای حوزه خلیج فارس برای تحریم لبنان ابراز تعجب کرد. بری همچنین با پرداختن به اوضاع اعراب، اعلام کرد بیم آن دارد که با توجه به فتنه ها و طرح های تقسیم که در منطقه وجود دارد و همه را تهدید می کند، کار به جایی برسد که همه بگویند «رحمت به سایکس پیکو». 

رئیس پارلمان لبنان در دیدارهای خود اوضاع لبنان و پیامدهای بحران سوریه برای این کشور بخصوص مشکلات ناشی از ورود پناهندگان سوری به لبنان را تشریح کرد و بار دیگر درباره طرح تقسیم سوریه و فتنه در این کشور هشدار داد و تاکید کرد راه حل مسالمت آمیز تنها راه حل بحران سوریه است. 

نبیه بری تاکید کرد نسیمی که در کشورهای عربی از لیبی و مصر گرفته تا عراق و سوریه می وزرد منطقه را در وضع خطرناکی قرار می دهد و نیاز به مقابله مسئولان با این برنامه ها دارد. 
وی در بخشی از سخنان خود به مسئله فلسطین و حفاری های اسرائیل در زیر آن اشاره کرد و افزود: حفاری های اسرائیل در زیر مسجد الاقصی با سرعت ادامه دارد و در واقع زیر مسجد الاقصی در اختیار اسرائیلی هاست و روی آن نیز فقط در وقت نماز و مناسبت های دینی در دست فلسطینیان است. 

در ادامه گزارش آمده است: نبیه بری تاکید کرد اوضاع خطرناکی که اعراب با آن روبرو شده اند این فرصت را در اختیار اسرائیل قرار می دهد تا هر راه حلی را که می خواهد برای مسئله فلسطین اعمال کند. 
برچسب ها: امنیت ، بری ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار