مدیر شبکه دامپزشکی گیلانغرب از انجام عملیات واکسیناسیون88هزارو311 راس دام سبک وسنگین درشش ماه اول امسال علیه بیماری های مشترک میان دام وانسان خبر داد

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسين حيدري گفت: در اين شهرستان ۸۵ واحد مرغداري سنتي و صنعتي نيز با ظرفيت ساليانه ۵۱۵ هزار و ۹۴۰ قطعه جوجه از بدو جوجه ريزي تا پايان دوره پرورش، تحت نظارت بهداشتي دامپزشكي فعاليت مي كنند.
وي از اجراي برنامه هاي نظارتي و مراقبتي ويژه بر دام، طيور و آبزيان اين شهرستان خبر داد و گفت: در شش ماهه اول امسال علاوه بر نظارت شرعي و بهداشتي بر كشتار پنج هزار و
۶۶۷ راس دام در كشتارگاه هاي شهرستان، لاشه ۳۰ راس دام را به علت آلودگي ضبط و امحا كرده و يك هزار و ۳۸۶ نوبت بازديد نيز از اماكن عرضه گوشت، ايستگاه هاي خريد شير و مزارع پرورش ماهي صورت گرفته است.
حيدري، مراقبت فعال از واحدهاي دام وطيور روستايي هم در بخش سنتي و هم صنعتي با بيش از
۲۷۰ مورد اخذ نمونه و اجراي طرح پايش طيور طي۶۰۰ نوبت بازديد را از ديگر اقدامات به عمل آمده در راستاي مقابله و پيشگيري از بيماري هاي دامي در اين شهرستان در نيمه نخست سال اعلام كرد.
وي يادآور شد: كنترل و نظارت بر فعاليت بخش خصوصي اعم از درمانگاه دامپزشكي و مركز مايه كوبي و داروخانه هاي دامپزشكي شهرستان نيز از ديگر فعاليت هاي شبكه دامپزشكي گيلانغرب در طول سال است.
مدير شبكه دامپزشكي گيلانغرب ادامه داد: در نيمه اول امسال،
۱۱۵هزار و ۲۰۰ كيلوگرم گوشت مرغ كشتار روز از كشتارگاه طيور اسلام آباد غرب با نظارت و كنترل بهداشتي اين شبكه در سطح شهرستان توزيع شده است.

برچسب ها: واکسینه ، دام ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.