رسانه هاي صهيونيستي از مرگ خاخام عوواديا يوسف رهبر معنوي حزب شاس اين رژيم خبر دادند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلويزيوني الميادين، لحظاتي پيش در خبر فوري به نقل از رسانه هاي اسرائيلي از مرگ خاخام عوواديا يوسف رهبر معنوي حزب شاس اين رژيم خبر داد. 

"عوواديا يوسف" با نفوذترين خاخام صهيونيست و رهبر معنوي حزب ارتدوکس تندرو شاس به شمار مي رود که نتانياهو نيز حمايت او را براي حمله احتمالي به ايران درخواست کرده بود.

عوواديا يوسف خاخام اعظم سابق اسرائيل مدت‌ها شخصي تلقي مي شد که در تعيين سران اسرائيل نقش به سزايي داشت. رهبران اسرائيلي اغلب به ائتلاف با حزب شاس براي تشکيل اکثريت نيازمند هستند.

در سال‌هاي اخير، او به رغم وضعيت جسماني ناپايدارش، در خانه‌اش با سياستمداران همه جناح‌ها به ويژه شيمون پرز رئيس و بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل ديدار مي کرد.

ماه اوت سال 2012، بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل يکي از همکاران نزديک خود را نزد او فرستاد تا حمايت او را براي حمله احتمالي به ايران دريافت کند.

در آخرين انتخابات رژيم صهيونيستي که 22 ژانويه برگزار شد، حزب شاس 11 کرسي از 120 کرسي پارلمان را کسب کرد و پس از سال‌ها براي نخستين بار در جناح مخالف قرار گرفت.

در اوايل سال‌هاي 80، عوواديا يوسف اعلام کرد با دادن امتيازات سرزميني به فلسطيني‌ها براي دستيابي به صلح موافق است.

اما در سال‌هاي اخير، او بيش از پيش مواضع ملي‌گرايانه اتخاذ کرد و شاس اغلب تحت فشار نفوذ او با جناح راست متحد شد.

وي به ويژه مخالفت خود را با عقب نشيني يکجانبه اسرائيل از نوار غزه در سال 2005 اعلام کرد.

وي در طول سال‌ها به همه اقشار ساکن اسرائيل به ويژه اعراب، يهوديان لاييک و اشکنازي حمله کرد و با به کار بردن الفاظ توهين آميز و توصيفات مسخره آنها را به باد انتقاد گرفت.
برچسب ها: بین الملل ، اسرائیل ، شاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار