پس از آنکه اتحادیه اروپا تحریم های مالی مؤسسات اسرائیلی که فراتر از خط سبز یعنی در شهرک های غیر قانونی کرانه باختری رود اردن، شرق بیت المقدس، نوار غزه و بلندی‌های جولان فعالیت می کنند، صادر کرد، اسرائیل نیز به نشانه اعتراض، مشارکت در برنامه افق 2020 را منتفی اعلام کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، آندریاس راینکه فرستاده اتحادیه اروپا در روند صلح خاورمیانه در مصاحبه با جروزالم پست اظهار داشت: من اطمینان دارم که اتحادیه اروپا و اسرائیل در مورد نحوه اجرایی شدن دستورالعمل های مالی اتحادیه اروپا به توافق خواهند رسید و همکاری در طرح پیشرفته و بی نظیر افق 2020، را از سر خواهند گرفت. پس از آنکه اتحادیه اروپا مجموعه ای از دستورالعمل ها را مبنی بر تحریم مالی مؤسسات اسرائیلی که فراتر از خط سبز یعنی در شهرک های غیر قانونی کرانه باختری رود اردن، شرق بیت المقدس، نوار غزه و بلندی‌های جولان  فعالیت می کنند، صادر کرد، اسرائیل نیز به نشانه اعتراض، مشارکت در برنامه افق 2020 را منتفی اعلام کرد.
افق 2020 به عنوان یکی از مهمترین برنامه های تحقیقاتی اتحادیه اروپا، قرار است از ابتدای سال 2014 میلادی آغاز و تا سال 2020 به طول بینجامد. هدف این برنامه، بهبود رشد جدید و اشتغال ‌زایی در اروپا از طریق مدیریت تحقیقات و نوآوری است. اسرائیل متعهد شده بود که در این برنامه مشارکت کرده و خدمات مورد نیاز برای انجام تحقیقات مربوطه را در اختیار دانشمندان و محققان این طرح قرار دهد. علاوه بر این اسرائیل در صورت حضور در طرح افق 2020، در حدود 600 میلیون یورو را در این برنامه سرمایه گذاری خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار