میزان جراحی بینی در آقایان بیشتر از خانمها شده است و آنهای متقاضی جراحی بینی دخترانه هستند، پزشکان باید جلوی این طرز تفکر را بگیرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر مصباحی ، فلوشیپ جراحی بینی در نشست خبری چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت گفت:  بینی مرکز صورت است و از تمام اعضای صورت جلوتر بوده ،آناتامومی بینی در کشورمان نسبت به کشورهای دیگر  مشکل دار تر است ، ایرانی ها از جذابیت خاص در دنیا برخوردار هستند ولی فرم بینی خوبی ندارند و این یک علت برای مراجعه زیاد برای جراحی است، علت دیگر مهارت جراحان پلاستیک در این زمینه است، همچنین فرهنگ جامعه به گونه ای است که گمان می کنند زیبایی مربوط به گروه جوانان است.

وی گفت: تعداد زیادی از آقایانی که برای جراحی بینی مراجعه می کنند متقاضی جراحی بینی  دخترانه هستند  که پزشکان باید جلوی این طرز تفکر را بگیرند ،جراحی زیبایی اصول خود را داشته و مرد باید یک بینی مردانه داشته باشد.

دکتر قیصری، دبیر اجرایی این کنگره  اظهار کرد: چهارمین کنگره راینولوژی 17 و 19مهر در سالن همایش های رازی برگزار می شود، در این کنگره 16 مهمان خارجی از آمریکا و اروپا و آسیا حضور دارند و سعی شده تا این برنامه با محتوای علمی بالا و توان متخصصان ایرانی در سطح عالی برگزار شود، از نظر علمی این کنگره به سه شاخه بیماری های بینی و سینوس ، آندوسکوپی بینی و جراحی پلاستیک بینی و جراحی پلاستیک صورت تقسیم شده است ،سخنرانان خارجی اساتیدی  هستند که در رشته برجسته بوده و مسائل روز را مطرح می کنند.

وی عنوان کرد: برای اولین در این کنگره موضوع مهندسی بافت ارائه می شود، مهندسی بافت در مراحل ابتدایی بوده و برای حیوانات انجام می گیرد اگر این موفقیت را به انسان نیز تعمیم ندهیم مشکلات زیادی را در افرادی که دچار نقص عضو هستند برطرف خواهد کرد، موضوع دیگر کنگره مباحث اخلاق پزشکی و پزشکی قانونی است و کارشناسان  برجسته این رشته  حضور دارند.

مصرف بالای بوتاکس فیلر و لیزر در کشورمان

 دکتر قیصری ، دبیر انجمن راینولوژی ایران افزود: ایران و تهران مرکز پایتخت اعمال جراحی دنیا بوده و بسیاری از متخصصان آمریکایی و اروپایی به این اذعان دارند که جراحی پلاستیک در ایران پیشرفته تر و عمومی تر است.

وی گفت:کشورمان در اقدامات غیر جراحی که در زمینه های فیلرها و بوتاکس و لیزر جزو کشورهای پیشرو پرمصرف است.

وی با بیان اینکه بیشترین مراجعه  کنندگان برای جراحی های زیبایی صورت و بینی است 18 تا 25 ساله هستند بیان کرد: اعمال جراحی پلک و لیفتینگ در سنین بالاتر  و از 40 سالگی انجام می شود.

دکتر رزم خواه دبیر علمی این کنگره در ادامه با بیان اینکه هزینه جراحی در کشورمان پایین بوده و از کیفیت بالایی نیز برخوردار است تصریح کرد: اگر به این صنعت بهتر پرداخته شود می تواند ارز آوری  بسیاری برای کشورمان داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان مرد برای اعمال بینی بیشتر است اظهار کرد:  در دهه اخیر در کشورمان  تنوع جنسی و محدوده سنی برای جراحی بینی تغییر کرده است طی سالهای قبل زنان متقاضی جراحی بینی بوده اند ولی هم اکنون آقایان تعدادشان بیشتر شده است، رواج اعمال جراحی صورت و تزریقات در سنین پایین گسترش پیدا کرده است و  این رویه درستی نبوده و انتخاب درست بیمار بهترین راهکار برای جلوگیری از اعمال جراحی اضافه است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
جراحی بینی
۱۲:۵۳ ۰۳ دی ۱۳۹۲
سلام. مطلب خیلی خوبی بود. یک جراح بینی خوب باید این مواردو در نظر داشته باشه.
http://drbonyadi.net/
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۰۸:۱۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۲
اين افزايش جراحي بيني ناشي از احساس كمبود درجوانان است نه از مشكل آناتوميك بيني مردم ايران
آخرین اخبار