مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای ورود بخش خصوصی به این حوزه فراهم است، گفت: ورود بخش خصوصی به فعالیت‌های دامپزشکی، مشکل فارغ‌التحصیلان این بخش را برطرف می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،مختاری در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشک در سالن اریکه آریایی ، گفت: اهمیت تامین غذایی و امنیت غذایی نیز با توجه به موقعیت کشورها با نوع و سبک غذایی در ارتباط است.

وی با بیان اینکه در مازندران یک‌هزار و 700 نفر در حوزه دامپزشکی فعالیت می‌کنند، افزود: 308 نفر از این افراد در حوزه بخش خصوصی فعال هستند.

مختاری با تاکید بر اینکه از سال70 واگذاری فعالیت‌های تصدی‌گری دامپزشکی به بخش خصوصی آغاز شده است،تصریح کرد:هم اکنون تنها 23 وظیفه از 68 وظیفه دامپزشکی را بخش دولتی انجام می‌دهد و بقیه برون سپاری شده است.

وی با بیان اینکه از یک‌هزار و 700 عامل بیماری‌زای شناخته شده 850 عامل میان انسان و دام مشترک است، اظهار کرد:دامپزشکی در صف مقدم مبارزه با این بیماری خطرناک در جوامع انسانی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 459 هزار تن کالا از طریق صدور مجوز ویژه و نظارت بر واردات به مازندران وارد شده است،افزود:مازندران از جمله استان‌هایی در کشور است که زنجیره کامل صنعت طیور را دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.