مديركل زندان‌هاي استان قزوين گفت: اجراي احكام در زندان‌ها نقش مؤثري در احياي حقوق شهروندي مددجويان داشته و فرصتي براي اصلاح و تربيت آنهاست.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "حميدرضا فراست‌طلب" در ديدار با مسؤلين و كاركنان اجراي احكام زندان مركزي اظهارداشت: اجراي دقيق و برابر مقررات احكام حبس در زندان‌ها از انتظارات بحق حكومت است و نبايد تحت هيچ شرايطي مورد غفلت واقع گردد.

وي تأكيدكرد: اجراي صحيح ومتقن احكام حبس نقش پررنگي در زندان‌ها داشته و ثبت دقيق اطلاعات و همچنين بررسي پرونده‌هاي قضايي آنان زمینه آن را فراهم خواهد خواست تا رسیدگی به وضعیت آنان آسان تر و سریعتر انجام شود.

مديركل زندان‌هاي استان قزوين عنوان كرد: در نظام اسلامي، زندان صرفا محلي براي اجراي حكم نيست، بلكه اجراي احكام فرصتي براي اصلاح و تربيت مجرمين است.
 
فراست‌طلب تصريح كرد: با توجه به رافت و دقت مسئولین دستگاه قضایی، مسئولین اجرای احکام زندان‌ها دستورالعمل‌ها و قوانين به ويژه دستورالعمل ساماندهي زندانيان و كاهش جمعيت كيفري زندان‌ها را با دقت بیشتری اجرا کرده و در چارچوب مقررات ابلاغی گام بردارند.
 
وی در ادامه با تاکید بر وظایف واحدهای اجرای احکام گفت: باید در نظر داشت که رعایت حقوق شهروندی در زندان‌ها از اصلی ترین اهداف ماست و رسیدگی به درخواست مددجویان و پیگیری وضعیت آنان بر این اصل پیروی می‌کند.

فراست‌طلب همچنين تصريح کرد: اجراي وظيفه در زندان يك اصل اجتناب ناپذيراست ودرهر شرايطي بايدبابرنامه ريزي، سازماندهي و هماهنگي بتوانيم توانايي حل مسئله ومشكل رادر همه حوزه‌ها داشته باشيم.

مديركل زندان‌هاي استان قزوين در پايان به ثبت دقیق فعالیت‌ها اشاره و خاطرنشان كرد: ثبت دقیق فعالیت‌ها و برنامه اجرایی و همچنین مقايسه میزان نرخ آنها با سال‌های گذشته نیز باید در اولویت‌های کاری قرار گرفته و در خصوص عفو، مرخصی و آزادی مددجویان نیز باید اعمال شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار