مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب گفت: برای اولین بار در سال زراعی 92 – 91 در سطح 65 هکتار از مزارع آبی شهرستان بناب گندم رقم پیشگام کشت شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، صادقی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: این رقم برای کشت در شرایط آبیاری محدود و کم آبیاری آخر فصل مناطق سرد مناسب می باشد.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع آب در منطقه اکثراً مزارع گندم آبی با مشکل کمبود آب در خرداد ماه و اوایل تیر مواجه می باشند و در صورت کشت ارقامی مانند الوند با نیاز آبی بیشتر به علت کمبود آب در اواخر رشد ، عملکرد مطلوب حاصل نشده و منجر به افت عملکرد این رقم می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب با بیان اینکه رقم پیشگام رقمی است که در هر دو شرایط آبیاری نرمال و کم آبیاری در آخر فصل محصول بیشتر و مطمئن تری تولید می کند ادامه داد: در سال زراعی 92 – 91 میانگین عملکرد این رقم در مزارع آبی شهرستان بناب پنج هزارو 502 کیلو و حداکثر عملکرد آن 13 هزارو 820 کیلو گرم در هکتار بود که عملکرد آن در مزارع نیمه آبی با 2 – 1 نوبت آبیاری بهاره 4650 - 3300 کیلوگرم در هکتار بود و در مقایسه باسایر ارقام موردکشت درمزارع آبی و نیمه آبی منطقه ( الوند و آذر 2) از عملکرد بیشتری برخوردار می باشد.
وی با بیان اینکه این رقم به دلیل مقاومت به خوابیدگی در شرایط سیستم آبیاری بارانی نسبت به ارقام رایج منطقه ارجحیت داشته و به بیماری رنگ زرد نیز متحمل می باشد افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی 93- 92 در حدود 550 هکتار از مزارع گندم آبی و نیمه آبی شهرستان بناب ، رقم پیشگام کشت گردد./س
برچسب ها: کشت ، گندم ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.