با همكاري گروه پژوهش تجزيه و ارزيابي مواد پژوهشگاه صنعت نفت و مديريت هماهنگي و نظارت بر توليد نفت و گاز شركت ملي نفت ايران، تمامي منابع گازي كشور شناسنامه دار شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، الهام كريمي زند؛ مسئول پروژه تهيه شناسنامه گازي براي منابع گازي كشور با بيان اينكه پژوهشگاه صنعت نفت  توانايي آناليز و ارزيابي منابع گازي كشور را به منظور تهيه شناسنامه گازي دارد، افزود: از طريق شناسنامه گازي منابع گازي مي توان به مشخصات هر مخزن و ميزان و انواع هيدروكربن هاي موجود در آن منبع گازي دست يافت.
 
كريمي زند تصريح كرد: يكي از كاربردهاي اصلي تهيه شناسنامه گازي مربوط به حوزه صادرات است زيرا تركيب درصد گاز منابع گازي در اين شناسنامه ها مشخص و با توجه به آن قيمت نوع گاز صادراتي تعيين مي شود.

به گفته وي از شناسنامه گازي مي توان براي تهيه خوراك پتروشيمي ها و آناليز تركيبات هيدروكربوري و گوگردي به منظور احداث واحدهاي سولفور زدايي و مركاپتان زدايي استفاده كرد.

كريمي زند افزود: پروژه تعيين شناسنامه گازي براي تمامي ميدان هاي گازي كشور از تير ماه سال 1391 آغاز و در خرداد ماه امسال به اتمام رسيد.

آغاز آناليز و ارزيابي اوليه گازهاي همراه نفت منطقه اروندان

وی تصریح کرد: گازهاي همراه نفت منطقه اروندان به منظور احداث مجتمع NGL3200 از سوي گروه پژوهش تجزيه و ارزيابي مواد پژوهشگاه صنعت نفت در حال آناليز و ارزيابي است.

به گفته وي، مطالعات اوليه و آناليز گازهاي همراه منطقه اروندان به درخواست قراگاه خاتم الانبيا هم اكنون از سوي پژوهشگاه صنعت نفت در حال انجام است.

كريمي زند با بيان اينكه آناليز و ارزيابي گازهاي همراه 6 ميدان بزرگ نفتي منطقه اروندان از تير ماه امسال از سوي پژوهشگاه صنعت نفت آغاز شده است، افزود: طرح مطالعات و آزمايشات گازهاي همراه منطقه اروندان بر اساس پيش بيني اواخر آذر ماه امسال به اتمام مي رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار