رئيس سازمان نظام روانشناسي گفت: فهم مطلب بهتر از حفظ و انباراطلاعات در ذهن است و نظام آمزشي بايد دانش را به بينش تبديل كند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دكتر غلامعلي افروز در در دومين نشست فرهنگي آموزشي اعضاي هيأت علمي دانشگاه امام رضا به موضوع «آشنايي با شيوه‌هاي كلاس‌داري» پرداخت و اظهار داشت: در دانشگاه‌هاي فعلي تدريس به صورتي است كه دانش فراواني به دانشجويان داده مي‌شود ولي اين اطلاعات در ذهن دانشجويان انبار شده و پس از مدتي به فراموشي سپرده مي‌شود.

رئيس سازمان نظام روانشناسي به تبيين راه حل اين مسأله پرداخت و عنوان كرد: بهترين روش براي نظام آموزشي فعلي اين است كه دانش‌ را به بينش در ذهن دانشجويان تبديل كند و عوامل فراموشي آموخته ها را از بين ببرد.

اين استاد دانشگاه به تعريف بينش و بيان فوايد آن اشاره كرد و گفت: بينش به اين معناست كه روابط و اجزاي يك پديده را به صورت معنادار كشف كنيم و نسبت به آنان در دانشجو بصيرت و فهم به وجود آوريم. اين بصيرت موجب مي‌شود كه قواي خلاقيت دانشجو بارور شود.

افروز افزود: فهم علم موجب مي‌شود تا علم آموزان نيازي به حفظ مطالب نداشته باشند و با درك مطالب آن‌ها را در ذهن خود ماندگار كنند.

شايان ذكر است، اين نشست‌ها به صورت سلسله‌وار با حضور دكتر غلامعلي افروز در طول سال در پرديس رضوان برگزار مي‌شود و هر جلسه با پرسش و پاسخ اعضاي هيأت علمي به پايان مي‌رسد./س

برچسب ها: نظام ، آمورشی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.