به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دكتر غلامعلي افروز در در دومين نشست فرهنگي آموزشي اعضاي هيأت علمي دانشگاه امام رضا به موضوع «آشنايي با شيوههاي كلاسداري» پرداخت و اظهار داشت: در دانشگاههاي فعلي تدريس به صورتي است كه دانش فراواني به دانشجويان داده ميشود ولي اين اطلاعات در ذهن دانشجويان انبار شده و پس از مدتي به فراموشي سپرده ميشود.
رئيس سازمان نظام روانشناسي به تبيين راه حل اين مسأله پرداخت و عنوان كرد: بهترين روش براي نظام آموزشي فعلي اين است كه دانش را به بينش در ذهن دانشجويان تبديل كند و عوامل فراموشي آموخته ها را از بين ببرد.
اين استاد دانشگاه به تعريف بينش و بيان فوايد آن اشاره كرد و گفت: بينش به اين معناست كه روابط و اجزاي يك پديده را به صورت معنادار كشف كنيم و نسبت به آنان در دانشجو بصيرت و فهم به وجود آوريم. اين بصيرت موجب ميشود كه قواي خلاقيت دانشجو بارور شود.
افروز افزود: فهم علم موجب ميشود تا علم آموزان نيازي به حفظ مطالب نداشته باشند و با درك مطالب آنها را در ذهن خود ماندگار كنند.
شايان ذكر است، اين نشستها به صورت سلسلهوار با حضور دكتر غلامعلي افروز در طول سال در پرديس رضوان برگزار ميشود و هر جلسه با پرسش و پاسخ اعضاي هيأت علمي به پايان ميرسد./س