مستند «میراث آلبرتا 2» به همت انجمن اسلامی دانشگاه شیراز 21 مهرماه در دانشگاه شیراز اکران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مستند «میراث آلبرتا 2» به همت انجمن اسلامی دانشگاه شیراز در اين دانشگاه برای دانشجویان به روي پرده خواهد رفت.

اين فيلم "روایت اروپایی" مستندی‌ از مهاجرت نخبگان است که پيش از اين نيز در "میراث آلبرتاي ۱" به آن پرداخته شده بود.

مستند ميراث آلبرتا به اين مسئله مي‌پردازد که هر سال پس از اتمام دوره‌ کارشناسی، تعداد زیادی از دانشجویان نخبه‌ی ایرانی، به امریکا و اروپا سفر کرده و تحصیل خود را در دانشگاه‌های برتر آن‌جا ادامه می‌دهند. بنای اغلب این نخبگان آن است که پس از پایان تحصیلات روزی به ایران بازگردند، عده‌ی کمی اما هستند که چنین تصمیمی را عملی می‌کنند. معنای این عدم بازگشت، افزوده شدن چند دانشجوی دیگر به جمع نخبگانی‌ست که مهاجرت کرده‌اند.

همچنين اين فيلم به سوالاتي همچون علت اين مهاجرت‌ها چیست؟ چرا بیش‌تر دانشجویان دیگر به ایران بازنمی‌گردند؟ چرا بازگشت به کشور سخت است؟ چه چیزهایی در ایران مانع از بازگشت آن‌هاست؟ آن‌جا چه چیزهایی هست که بازگشت را دشوار می‌کند؟ پاسخ مي‌‌گويد.

سازندگان مستند میراث آلبرتا با سفر به اروپا روایتی معتبر از زندگی دانشجویان ایرانی در غرب را ارائه مي‌دهند. آنها کوشیده‌اند تا با این نخبگان در موقعیت‌های مختلف همراه و هم‌کلام شده و پاسخ اين سوالات را از زبان آنها بيان کنند.

شايان ذکر است اين مستند 21 مهرماه (يک‌شنبه) در تالار فجر دانشگاه شیراز پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار