رضارحیمی گفت: رؤسای پارک های علم و فناروی، مراکز رشد، مسئولان ستادی حوزه فناوری کشور، به همراه کارشناسان، صاحب نظران و فعالان عرصه فناوری، 17 و 18 مهر در کرمانشاه به نقد و بررسی چالش های پارک علم وفناوری و مراکز رشد در توسعه منطقه غرب کشور خواهند پرداخت.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

قائم مقام پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: در این نشست بیش از 70 صاحب نظر از استان های مختلف حضور دارند و امید است نتایج این نشست باعث رشد حوزه فناوری و ایجاد نگاه ویژه نسبت به این بخش باشد.

وی افزود: چهار پنل تخصصی با موضوعات نقدی بر خدمات آموزشی و مشاوره ای در مراکز رشد، راهکارهای تسهیل تجاری سازی محصولات دانش بنیان، سیاست گذاری منطقه ای حمایت از شرکت های دانش بنیان و نقش پارک ها و مراکز رشد در ارتقای فرهنگ کارآفرینی برای این نشست در نظر گرفته شده است.

به گفته معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمانشاه این نشست با حضور مسئولان پارک های علم وفناوری و مراکز رشد استان های همدان، لرستان، کردستان، ایلام و کرمانشاه در پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار خواهد شد.

قائم مقام پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزاری کارگاه های آموزشی، نمایشگاه دستاوردهای فناوری و برگزاری مسابقات و اهدا جوایز به برندگان و امکان جذب و حمایت از آنان در مراکز رشد را  از مهمترین بخش های جشنواره نقش پارک ها و مراکز رشد در توسعه استان ذکر کرد.

رحیمی با بیان اینکه این همایش تا کنون در دو شهرستان اسلام آباد غرب و کنگاور و با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شده است، یادآور شد: بزودی این همایش در سنقر نیز برگزار می شود.

به گفته این مسئول در حال حاضر شهرستان های اسلام آباد غرب، سنقر و کلیایی، کنگاور، روانسر و سرپل ذهاب دارای مراکز رشد هستند.

رحیمی معتقد است یکی از مهمترین اهداف پارک علم و فناوری و مراکز رشد جذب نخبه ها و ممانعت از خروج مغزهاست و پارک علم و فناوری استان کرمانشاه نیز بدون محدودیتی فضا را برای حمایت از ایده ها باز گذاشته است.

وی گفت: نتایج جشنواره ها نشان می هد استان ما پتانسیل خوبی در بخش فناوری و شرکت های دانش بنیان دارد و اگرچه محدودیتی برای این شرکت ها وجود ندارد، اما می توان گفت بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و همچنین شیمی و پتروشیمی در اولویت قرار دارد./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.