نخستین روز از آخرین ماه سال قمری، سالروز پیوندی آسمانی است که دیگر هیچ گاه در تاریخ مانند آن تکرار نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ در این روز پیمان عشق و زندگی حضرت علی (ع) پیشوای متقیان با حضرت فاطمه (س) برترین بانوی جهان بسته شد.

 ازداوج و تشکیل خانواده سالم، متعادل و پایدار مانند هر امر مهم دیگری به تفکر منطقی و عقلانی نیاز دارد. زیرا این امر مهم آینده فرد را رقم می زند و خوشبختی یا بدبختی هر فرد به این انتخاب و تصمیم مهم همراه است.
 
در این رابطه دکتر شهرام وزیری روانشناس و استاد دانشگاه می گوید: ازداواج دریچه جدیدی به روی انسان می گشاید؛ زیرا ازدواج باعث می شود که فرد به غیر از علایق شخصی خود با علایق فرد دیگری متفاوت تر از خود آشنا گردد. یعنی زندگی کردن با فردی که مانند خودمان نیست.
 
وی افزود: این نوع زندگی شروعی برای شنیدن و پذیرش یا عدم پذیرش نظرهاست. برای اینکه بتوانیم مطابق با او یاد گرفته حتی اگر موافق نظر ما نیست با او زندگی کنیم و به دنبال تحمیل خواسته های خودمان نباشیم. ازدواج در ذات خودش برای این نیست که از افسردگی و اضطراب رهایی پیدا کنیم، بلکه طریقه ای است برای زندگی کردن و یادگیری و به کار بردن مهارت های زندگی در واقع برای گسترش دادن فهم و شناخت فرد مقابل و احترام متقابل می باشد و تمام اینها باعث شده تا اضطراب و افسردگی فرد کاهش پیدا کند.
 
دکتر وزیری اظهار داشت: جوانان ما باید توجه داشته باشند که ازدواج دوای هر درد نیست و می تواند خوشبختی یا بدبختی رابرای فرد به همراه داشته باشد.
 
البته اگر آگاهانه و از عقل و منطق انتخاب شود، خوشبختی افراد را به ارمغان می آورد و غیر از این نیز به بدبختی فرد منجر می گردد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با آموزش و آگاهی دادن نوجوانان و جوانان ما قبل ازدواج و همین طور خانواده ها و جامعه نیز باید حداقل هایی را برای ازدواج جوانان فراهم نمایند تا این امر مهم زندگی جوانان را مخاطره نینداخته تا ازدواج آگاهانه و منطقی سعادت و سلامت روان جوانان مارا به ارمغان بیاورد. /ل

گزارش از الهام شاهمیری

برچسب ها: ازدواج ، دریچه ، انسان ، پیوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار