توليدات كشورمان در ژانر پليس با توجه به دربرگيري فرهنگمان نبايد با ديگر كشورها مقايسه شود.

"محمود پاك نيت" بازيگر سينما و تلويزيون در خصوص ژانر پليسي و نقش‌هاي متفاوت خود در اين زمينه به خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران، گفت: ژانر پليسي يكي از مهم‌ترين ژانرهاي تلويزيون و سينما است چون به نوعي رويكرد پليس در كشور را به تصوير مي‌كشد.
 
وي افزود: در اين ژانر نقش‌هاي متفاوتي را ايفا كردم كه به دليل علاقه شخصي و همكاري با كارگردانان خوب كشورم برايم بسيار لذت‌بخش بوده است.
 
وي افزود: سريال "ساختمان 85" ساخته مهدي فخيم‌زاده يكي از كارهاي معمايي در ژانر پليس بود كه فيلم خوب و مخاطب‌پسندي شد در اين كار به مدت 22 روز در يك ارگان پليسي مشغول فعاليت بوديم كه با حوادث و اتفاقات بسياري روبرو شديم.
 
اين بازيگر تصريح كرد: حرفه پليس حرفه‌اي بسيار دشواري است كه هر شخصي نمي‌تواند از عهده آن برآيد، علاوه بر اين حرفه شخص خود پليس با دشواري‌هايي روبرو است كه حتي براي زندگي شخصي و خانواده او هم تبعات دشواري دارد.
 
پاك‌نيت بيان كرد: كارهاي ديگري چون "لاك‌پشت" ساخته علي شاه حاتمي در سينما و مجموعه 90 قسمتي "سلام" را در تلويزيون داشتم كه آن‌ها هم نكات آموزنده‌اي را هم براي خودم و هم براي مردم به دنبال داشت.
 
وي در ادامه در خصوص توليدات ايران در اين ژانر و مقايسه آن با آثار ديگر كشورها عنوان كرد: هرگز نمي‌توان توليدات دو كشور را با هم مقايسه كرد چون هر كشور فرهنگ مختص به فرد را دارد، توليدات امروز ما به نسبت قبل تغييرات بسياري داشته و براي مخاطب قابل قبول‌تر شده است.
 
وي ادامه داد: صحنه‌هاي اكشن در آثار پليس آمريكا حرف اول را مي‌زند و نمي‌توان انتظار داشت ايران هم همچون آن‌ها دست به توليد بزند. چون فرهنگ‌هاي ديگر كشورها با فرهنگ كشورمان بسيار متفاوت است و اگر بخواهيم همچون آن‌ها دست به توليد بزنيم فيلم‌ها مورد توجه مخاطبان قرار نخواهد گرفت و به نوعي خنده‌دار خواهد شد.
 
وي در پايان در خصوص اين سوال كه چرا توليدات پليس هرگز يك چنين خلافكار را به تصوير نمي‌كشد خاطر نشان كرد: مسئولان اين امر تصور مي‌كنند اگر در اين خصوص فيلمي بسازند سازمان پليس تضعيف خواهد شد اما اگر از طريق تلويزيون اين آگاهي به مخاطبان داده شود كه اين خلافكاري و سوءاستفاده‌گري‌ها در لباس پليس به تبعات دشواري در پي خواهد داشت هرگز افراد به خود اجازه اين سوءاستفاده‌گري‌ها را نخواهند داد.  
 
گفتني است؛ محمود پاك‌نيت در مجموعه تلويزيوني "خط ويژه" به كارگرداني عباس رنجبر ايفاي نقش كرده كه به تازگي توليد كار به پايان رسيده است. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار