شبکه بی‌بی‌سی در گزارشي نوشت: بحران تعطیلی دولت باراک اوباما امروز وارد هفتمین روز خود می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در اين گزارش آمده است: آمریکا 10 روز دیگر با بحرانی بزرگتر فاصله دارد و کنگره یا باید سقف بدهی دولت را بالا ببرد یا دولت ورشکسته می‌شود. 

جان بينر رئيس جمهوريخواه مجلس نمايندگان امريکا روز يکشنبه اعلام کرد اين مجلس تا زماني که باراک اوباما رئيس جمهوري کشور آماده مذاکره نباشد براي پايان دادن به تعطيلي دولت فدرال لوايح بودجه را تصويب نخواهد کرد يا سقف بدهي هاي دولت را افزايش نخواهد داد.

بينر که در شبکه تلويزيوني اي بي سي صحبت مي کرد با وجود ابراز تمايل تعدادي از جمهوريخواهان ميانه رو براي پيوستن به دموکراتها جهت پايان دادن به تعطيلي دولت فدرال امريکا اظهار داشت هيچ راي گيري در مجلس نمايندگان در اين مورد وجود نخواهد داشت. 

بينر با تکرار درخواست جمهوريخواهان از اوباما و دموکراتها براي اعطاي امتياز همچنين اعلام کرد مجلس نمايندگان قصد ندارد بدون تعيين شرايطي لايحه مربوط به افزايش سقف بدهي هاي دولت فدرال را تصويب کند.

بينر گفت اعتبار امريکا به علت امتناع اوباما از مذاکره و گفتگو در معرض خطر قرار گرفته است.

اما از سوي ديگر، ژاکوب ليو، وزير خزانه داري آمريکا در مصاحبه اي با شبکه تلويزيوني سي بي اس، ضمن اعلام مخالفت با چنين رويکردي بر اين نکته تأکيد کرد که کنگره بايد به سرعت، با تصويب قانوني، دولت را از وضعيت تعطيل خارج ساخته و براي سقف بدهي شانزده و هفت دهم تريليون دلاري کشور اقدامي صورت دهد.

ليو در ادامه افزود: باراک اوباما همچنان مخالف دخالت دادن خواسته هاي جمهوريخواهان در قوانين مد نظر در بخش مراقبتهاي بهداشتي و کاهش بودجه است.

ما در اين ميان فقط شاهد خواسته ها و تقاضاهاي بيشتر بوده ايم، تا بتوانند به اين طريق اوضاع را مطابق نظر خود نمايند. به چنين تهديداتي بايد پايان داده شود.

در پايان اين گزارش بر اين نکته تأکيد شد که از مصاحبه هاي جان بينر و ژاکوب ليو مشخص مي شود که طرفين هيچ قصدي براي مصالحه به منظور پايان دادن به بن بست بوجود آمده بر سر بودجه ندارند.

در اين ميان برخي تصميمات در خصوص کارمندان دولتي که از کار خود دور نگاه داشته شده اند، اتخاذ شده است تا به اين ترتيب بتوان مبلغي را بدست آنها رساند، اما در حال حاضر هيچ راه حلي براي رهايي از اصل مسائلي که اين بن بست را ايجاد کرده است، مشاهده نمي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار