رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور گفت: جمهوري اسلامي ايران در حوزه اقدامات پدافند غيرعامل سايبري پيشتاز است و هم اينك در رده پنجم كشورهاي دنيا قرار دارد.

 دكتر جلالي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، در ششمين همايش تخصصي پدافند غيرعامل كشور در اراك افزود: با توجه به حساسيت اين حوزه هم اينك سند پدافند سايبري كشور تدوين شده و حركت جمعي همه دستگاه ها و ارگان ها با هوشمندي در اين مسير قرار گرفته است.
وي گفت : به دنبال تشكيل قرارگاه پدافند سايبري كشور از يك و نيم سال پيش ، كميته دايمي پدافند غيرعامل سايبري به رياست نيروي هاي مسلح با ريزبرنامه ها و وظايف مشخص استاني در سطح كشور فعال است و پيش بيني و اجراي رزمايش هاي تخصصي در اين بخش در جريان است.
رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور افزود: اقدامات عملياتي پدافند غيرعامل در حوزه سايبري در سه سطح ايمني سايبري كاربران، تهديدات هكرها و كساني كه اهداف سياسي و غيرسياسي دارند و تهديدات با منشا هدفگيري كل تاسيسات سايبري كشور تدارك و در حال اجراست.
دكتر جلالي گفت : امروزه شاهد تهديدات كلان سايبري به كشور و تشكيل ارتش سايبري و مفاهيم فرماندهي سايبري هستيم و حتي در اظهارات مسوول آژانس NSA از اصطلاح «جنگ متمدنانه» در عرصه سايبر نام برده شده است.
وي افزود : قرارگاه پدافند غيرعامل سايبري كشور اين حوزه را يكي از اقدامات اصلي تعريف كرده و تدابير كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت دراين بخش بصورت دقيق احصا و انجام شده است. /س

برچسب ها: اقدامات ، پدافند ، غیرعامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.