مهلت 4 ماه آموزش زبان فارسی برای دانشجویان غیر ایرانی به اتمام رسید.

عمادی، مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي  باشگاه خبرنگاران گفت: تعداد زیادی از دانشجویان خارجی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های ایران هستند که در مرکز آموزش زبان فارسی در قزوین زبان فارسی را آموزش و سپس وارد دانشگاه می شوند. 

وی افزود: هر ساله این دوره که 4 ماه است قبل از مهر برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته می شده که امسال این دوره آموزشی به بعد از مهر انتقال یافته است. 

عمادی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه بیشترین رشته های مورد تقاضای این دانشجویان چه رشته اي است اظهار داشت: در همه این رشته ها این دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در دانشگاههای کشور هستند اما بیشترین رشته های مورد تقاضا رشته های فنی و مهندسی و علوم انسانی است. 

وی اظهار داشت: این دانشجویان بیشتر از رشته های افغانستان و تاجیکستان و کشورهای اطراف ایران خواستار پذیرش در دانشگاههای کشور هستند. 

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر  اینکه آیا دانشجویان کشورهای اروپایی متقاضی تحصیل در دانشگاههای داخل نیستند اظهار داشت: دانشجویان کشورهای اروپایی به صورت پذیرش آزاد در دانشگاههای داخل کشور مشغول تحصیل می شود چنانچه با هزینه شخصی خود در دانشگاههای ایران مشغول تحصیل می شوند. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار