يک منبع امنيتي در مصر اعلام کرد در درگيريهاي روز يکشنبه در سراسر مصر دست کم 51 نفر کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، اين منبع امنيتي با اعلام اين خبر افزود: تا کنون 51 نفر کشته و بيش از 100 نفر نيز زخمي شده اند.
  
خبرگزاري مناي مصر نيز اعلام کرد در اين درگيريها که بين طرفداران و مخالفان محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر رخ داد 51 نفر کشته و 268 نفر زخمي شده اند.  

نيروي پليس قاهره به همراه شماري از ساکنان مناطق اطراف ميدان رامسس براي جلوگيري از حرکت حاميان اخوان المسلمين به سوي ميدان التحرير با آنها درگير شدند.

خيابانهاي اطراف ميدان رامسس قاهره همچون بخشهاي ديگر اين شهر و برخي ديگر از شهرهاي مهم مصر، روز يکشنبه همزمان با مراسم چهلمين سالگرد پيروزي ارتش اين کشور مقابل نظاميان رژيم صهيونيستي در سال 1973، شاهد صحنه هايي از خشونت و درگيري ميان مخالفان کودتان نظامي ارتش عليه محمد مرسي، رئيس جمهور مخلوع مصر و هواداران ارتش اين کشور بود.

سران دو طرف درگيري، از هواداران خود خواسته بودند با حضور در راهپيمايي روز يکشنبه در ميدان التحرير،ضمن شرکت در اين مراسم بزرگداشت، صداي خود را به گوش طرف مقابل برسانند.

اما حاميان ارتش با ايستادگي مقابل مخالفان کودتاي نظامي و حاميان اخوان المسلمين در مناطقي همچون ميدان رامسس قاهره تلاش کردند از راه يافتن اين افراد به ميدان التحرير جلوگيري کنند که اين مسئله به درگيري ميان دو طرف و بالا گرفتن خشونت در مناطق مختلف منجر شد.

نيروي پليس ضد شورش نيز به منظور متفرق کردن مخالفان از گاز اشک آور استفاده کرد. اين در حالي بود که ساکنان منطقه نيز به سوي مخالفان سنگ پرتاب مي کردند.

مقامات مصري روز شنبه هشدار داده بودند که هرکس در مراسم روز يکشنبه اقدامي در مخالفت با نيروي ارتش صورت دهد، به عنوان عامل قدرتهاي خارجي و نه به عنوان يک فعال سياسي در نظر گرفته خواهد شد.

ژنرال عبدالفتاح السيسي، فرمانده ارتش مصر که در روز سوم ماه ژوئيه ميلادي قدرت را از دست محمد مرسي درآورد و او را از قدرت خلع کرد، وعده داده است که با استفاده از يک نقشه راه سياسي، انتخاباتي آزاد و منصفانه را به همراه ثبات براي مردم مصر به ارمغان خواهد آورد.

ميان حاميان مرسي و نيروهاي پليس در چندين شهر ديگر مصر از جمله جيزه، اسکندريه، سوئز و اسوان درگيري هاي گسترده اي بوجود آمده و همچنان نيز ادامه دارد.

يک شبکه تلويزيوني حامي ارتش ضمن پخش تصاويري از به آتش کشيدن خودروها در يکي از خيابانهاي شهر جيزه، به نقل از مقامات کشور اعلام کرد: تعداد افرادي که در سراسر کشور به خاطر حمايت از مرسي و مخالفت با ارتش دستگير شده اند، به سيصد و سي و پنج نفر بالغ شده است.
برچسب ها: کشته ، زخمی ، مصر ، درگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار