شبکه تلویزیونی بي بي سي:اگر سقف استقراض دولت آمریکا بالا نرود، این دولت ورشکسته می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی بی بی سی ؛ پنج روز از تعطیلی دولت فدرال آمریکا می گذرد و هنوز هیچ نشانی از پیشرفت در حل این بحران دیده نمی شود. موزه ها، بناهای یادبود و برخی از ادارات دولتی همچنان بسته است.

کنگره و کاخ سفید همچنان یکدیگر را به خودداری از حل این بحران متهم می کنند، به ویژه بیشتر از همه دولت و جمهوریخواهان یکدیگر را مقصر می دانند. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا جان بینر رئیس اکثریت جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان را مسئول این وضع می داند. مشکل دیگری که در کنار تصویب نشدن بودجه دولت فدرال وجود دارد، ضرب الاجل تعیین شده هفدهم اکتبر است برای اینکه کنگره سقف استقراض دولت را افزایش دهد.

اگر کنگره تا آن تاریخ با افزایش سقف استقراض دولت موافقت نکند، خطر ورشکستگی دولت وجود دارد. در هر حال کمتر از دو هفته باقی مانده است تا آمریکا از ناتوانی در بازپرداخت اقساط بدهیهای خود نجات پیدا کند. سیاستمداران باید پیش از آن تاریخ توافق کنند در غیر این صورت بحران اقتصادی بزرگی نه تنها گریبان آمریکا را خواهد گرفت بلکه پیامدهای آن فراتر از مرزهای آمریکا نیز خواهد رفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار