وزير گردشگري تونس اعلام كرد: با توسعه همکاري و انتقال تجربيات در آينده، سهم بيشتري از بازار توريسم سهم ايران و تونس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ اتاق بازرگاني، صنايع، معدن و کشاورزي ايران امروز، ميزبان کميته گردشگري ايران و تونس بود.

اين نشست در راستاي توسعه گردشگري دو کشور با حضور مسئولان گردشگري و سفرا و فعالان بخش خصوصي دو کشور برگزار شد.

سید مهدی میرابوطالبی، معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکيد بر توسعه مبادلات توريسم ميان ايران و تونس، برقراري پرواز مستقيم، لغو و تسهيل صدور رواديد را لازمه افزايش آمار مسافران در مقاصد گردشگري عنوان کرد و گفت:‌ ايران با ايجاد زمينه گردشگري سلامت، ،سياحتي و زيارتي، تجاري و صنعتي، آمادگي گسترش روابط با کشور تونس را دارد.

در ادامه عبدالرحمن سلیمانی مقدم عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به اعزام هيات هاي بلندپايه اقتصادي ايران به کشور تونس، گفت: تونس از جمله معدود کشورهايي است که در بازه زماني کوتاه شاهد حضور هيات هاي اقتصادي ايران بوده است .

وي با اشاره به تنوع ظرفيت هاي اقتصادي کشور، اظهار داشت: گسترش مبادله گردشگر تاثير مضاعفي بر توسعه مناسبات اقتصادي و فرهنگي ميان دو کشور خواهد گذاشت.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به ظرفيت بخش خصوصي، ‌افزود: وجود زيرساخت هاي مناسب در سايه همت بخش خصوصي زمينه ساز حضور بيش از پيش مهمانان تونسي ايران خواهد شد.

براساس اين گزارش، در طي اين نشست جمال قمره وزير گردشگري تونس با ابراز خرسندي از سفر به ايران و حضور در کنار فعالان بخش گردشگري، گفت:  نقش توريسم در توسعه اقتصادي غير قابل انکار است و امروز هيچ کشوري بي نياز از توسعه صنعت گردشگري نخواهد بود.

وي با تاکيد بر اين که گردشگري سومين بخش اقتصادي جهان است،‌عنوان کرد: علي رغم بحران جهاني، توريسم در آينده 65 درصد از کل درآمد کشورهاي جهان را تشکيل خواهد داد اين در حالي است که با توسعه گردشگري در ايران و تونس سهم بيشتري از درآمد اين کشور ها از اين صنعت تامين خواهد شد.

وزير گردشگري تونس در ادامه پيشرفت گردشگري را زمينه ساز توسعه روابط تجاري، اقتصادي عنوان کرد و افزود : در سايه توسعه گردشگري روابط ديپلماتيک ميان کشور ها مستحکم تر خواهد شد.

وي تبادل تجربيات در قالب همکاري هاي گردشگري را فرصتي ارزشمند براي بازرگانان و سرمايه گذاران دو کشور دانست و خاطر نشان کرد: در بازار گستره توريسم جهان در طي سال گذشته،‌ يک ميليارد و 27 ميليون نفر سفر کردند که امروز متاسفانه سهم دو کشور از اين بازار سهم ناچيزي بوده است.

وي تاکيد کرد :‌با توسعه همکاري و انتقال تجربيات در آينده، سهم بيشتري از بازار توريسم سهم ايران و تونس خواهد شد.

قمره با اشاره به اينکه هدفگذاري جذب 7 ميليون گردشگر در سال جاري، گفت: در سايه سرمايه گذاري گسترده اي در توسعه زيرساخت هاي گردشگري تونس و به منظور دستيابي به رقم پيش بيني شده جذب گردشگر به تونس، تاکنون 800هتل با ظرفيت 240 هزار تخت در اين کشور ساخته شده است .

وي ادامه داد: توسعه‌ تاسيسات و مراکز گردشگري و جاذبه هاي توريستي تونس مورد توجه ويژه قرار گرفته و موجب گسترش ظرفيت سرمايه گذاري در حوزه توريسم شده است.

وي در ادامه افزود: در مسير توسعه وزارت گردشگري تونس با ايجاد فرصت سرمايه گذاري، در کنار بخش خصوصي گام خواهد برداشت. 

در بخش ديگري از اين نشست خالد الزیتونی، سفیر جمهوری تونس در تهران، سفر وزير گردشگري اين کشور را نشانگر اهميت بازار گردشگري ايران دانست و گفت: برگزاري نشست توسعه گردشگري ايران و تونس را ضامن تقويت روابط ميان دو کشور است.

وي در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادي تونس گفت: با تلاش وزارت امور خارجه گردشگري اين کشور در جهت توسعه روابط و مناسبات فرهنگي ميان ايران و تونس هزينه صدور ويزاي براي گردشگران ايراني از 200 دلار به 70 دلار کاهش يافته است.

وي با اشاره به سفر بيش از 3 هزار توريست ايراني به تونس، ابراز اميد واري کرد : با گسترش روابط ميان دو کشور آمار گردشگران ايراني اين کشور به رقم 10 هزار نفر برسد.

سفیر جمهوری تونس در ادامه افق و دورنماي روابط ميان دو کشور را درخشان ارزيابي کرد.

منوچهر جهانيان معاون گردشگري کشور در ادامه با اشاره به سوابق روابط ميان دو کشور ، گفت: سال 2001 تفاهم نامه همکاري ميان دو کشور به امضا رسيد و در پي آن 3 جلسه کميته فني گردشگري تا سال 2006 برگزار شد.

وي در ادامه با ابراز خرسندي از برگزاري چهارمين کميته فني ميان دو کشور پس از گذشت 7 سال، اظهار داشت: حضور وزير گردشگري تونس به همراه هياتي از فعالان بخش خصوصي، سرمايه گذاران و آژانس هاي خدمات مسافرتي و هتلداران و شرکت هاي هواپيمايي نشانگر عظم جدي اين کشور در گسترش روابط با ايران در حوزه گردشگري است.

معاون گردشگري کشور ادامه داد: خوشبختانه در اتاق بازرگاني ايران به جز در حوزه گردشگري بلکه در بخش صنعت، معدن و تجارت نيز اقدامات موثري در جهت توسعه همکاري هاي بازرگاني دو کشور در حال پيگري است.

وي در ادامه با اشاره به تجارب 50 ساله مديريت فعاليت هاي توريستي در تونس،‌ گفت: از تجارب اين کشور در بحث استاندارد سازي هتل ها و آموزش در جهت توسعه گردشگري بهره برداري خواهد شد. 

جهانيان با اشاره به نتايج مثبت جلسات با رئيس سازمان هواپيمايي کشور، گفت: در صورت موافقت آژانس هاي مسافرتي طرفين، پروازهاي چارتري و برنامه اي از همين هفته ميان دو کشور برقرار خواهد شد.

معاون گردشگري کشور با تاکيد بر اينکه ايران به دنبال لغو و يا تسهيل در صدور رواديد با کشورهاي همسايه و بازار هاي هدف است و از طرف مقابل خواستار تسهيل جريان صدور رواديد شد.
 
بر اساس اين گزارش؛ براساس پيشنهاد دو طرف در قالب جلسه مشترک با حضور مسئولان حمل و نقل هوايي دو کشور، پيشنهادات عملي در خصوص برقرار پرواز مستقيم و يا سه جانبه مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

امشب، توافقنامه همکاري گردشگري ميان ايران و تونس به امضاي دو طرف خواهد رسيد.
 
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: میزبان ، گردشگری ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار