پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: انتخاب بازیکنان تیم چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی یکی از اختیاراتی است که فقط در انحصار سرمربی است.

غلامرضا فتح آبادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: درباره اسامی دعوت شده به تیم ملی باید بگویم چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی انتخاب بازیکن یکی از اختیاراتی است که فقط مربی تیم آن را داراست.
اینکه تیم باشگاهی بازیکن انتخاب شده در صدر جدول است یا انتهای جدول هیچ تأثیری ندارد. مهم این است که یک بازیکن تکنیک و تاکتیک مورد نظر مربی را داشته باشد.
اگر در حال حاضر پدیده ای در لیگ ما ظاهر شود نمی تواند در بازی های جام جهانی کمکی به ما کند. چرا که تا بازی های جام جهانی مدت زمان زیادی باقی نمانده و هماهنگ شدن با تیم، وقت زیادی می برد.

پيشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه درباره دعوت شدگان مصدوم و آسیب دیده گفت: فکر می کنم این بازیکنان برای بازی با تایلند دعوت شده اند و تا زمان رفتن به جام جهانی تغییر خواهند کرد. چرا که تمام بازیکنان باید از تمام جوانب مورد بررسی قرار گیرند. باید کادر فنی، کادر پزشکی و ... نظرات خود را درباره یک بازیکن اعلام کنند، سپس در صورت مثبت بودن جواب آنها، آن موقع است که حضور بازیکنی در تیم ملی قطعی معلوم خواهد شد.

وي تصريح کرد: به نظر من حق مسلم کی روش است که هر که را صلاح می داند به تیم ملی دعوت کند. من به شخصه از اینکه از تیم فرکی که در صدر جدول است کسی را دعوت نکرده خیلی ناراحت هستم. اما کی روش سبک و سیاق خاص خودش را دارد و در اروپا هم تیم های بزرگی را رهبری کرده است، مطمئناً با توجه به تجربیاتی که هم از حضور در اروپا و هم حضور در ایران دارد کاری نخواهد کرد که سابقه مربیگری اش زیر سؤال رود.

فتح آبادی در خصوص حامیان مالی تیم ملی گفت: بهترین حامی مالی را برای تیم ملی انتخاب کرده اند. فکر می کنم ترابیان بهترین گزینه را برای اسپانسر تیم ملی فوتبال ایران انتخاب کرده است. 5 گزینه وجود داشت که از میان آنها این صادر کننده خودرو انتخاب شده است و انتخاب زیبایی بود.

این اسپانسر 15 میلیارد به تیم فوتبال ایران خواهد داد. شاید موارد دیگری بود که مبلغ بالاتری را پیشنهاد می دادند اما از نظر فرهنگی و اعتقادات با جمهوری اسلامی ایران هیچ هماهنگی نداشتند. از نظر من مهم این است که مشکلات مالی تیم ملی فوتبال حل شود و اگر نه ایرانی یا خارجی بودن اسپانسر خیلی مهم نیست. چرا که مسئولین خودشان صاحب نظر بوده و قطعاً بهترین و مناسبترین گزینه را انتخاب کرده اند.
امیدوارم این حامی مالی عوض نشود و بتواند تیم ملی فوتبال ایران را کمک کند.

پايان متن./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار