کارشناس بازارهاي بورس به شبکه تلويزيوني راشاتودي گفت: مناقشات بي مورد و تعطيلي دولت آمريکا، باعث شده سياستمداران آمريکايي در افکار عموميِ جهاني، شبيهِ احمق ها به نظر آيند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، مجري اين شبکه ابتدا گفت، واشنگتن هيجده بارِ ديگر در تاريخ آمريکا، کارمندان دولتي اين کشور را برسر مناقشات و اختلافات سياسي، گروگان گرفته است (اخراج موقتِ بدون حقوق کرده است).

"مايک اينگرام"، تحليلگر بازارهاي بورس در لندن، در گفتگوي اختصاصي با مجري اين شبکه گفت، در دو سال و نيم پيش که دولت آمريکا به علت مناقشه بر سر افزايش يا عدم افزايش سقف بدهي آمريکا نزديک بود بسته شود، شرکت هاي رتبه بنديِ اقتصادي، رتبه عاليِ اعتباري و اقتصاديِ آمريکا را از ((َAAAکاهش دادند. يکي از عللي که اين شرکت ها به آن اشاره کردند اين بود که آمريکا (به علت مناقشات سياسيِ بيش از حد) غيرقابل اداره شده است. سياستمداران آمريکايي، هر ساله با آتش بازي مي کنند و سياست هاي مالي و اقتصادي مدوني براي آمريکا تعريف نمي کنند. 

بار ديگر ما در سال 2013 ميلادي مي بينيم همان شرايط براي آمريکا ايجاد شده و بگومگوها بر سر بودجه دولت آمريکا را به تعطيلي کشانده و بزودي با مباحثات بر سر افزايش سقف بدهي آمريکا نيز روبرو خواهيم شد. وي در خاتمه تأکيد کرد حتي اگر سياستمداران آمريکايي بتوانند امسال با هم معامله اي بکنند،که البته هنوز معلوم نيست قادر به اين کار باشند، در سال آتي نيز آمريکا دقيقاً با همين مشکل مواجه خواهد شد. 
برچسب ها: آمریکا ، احمق ، دولت ، فدرال ، تعطیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار