سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: تکیه بیگلربیگی شاهکاری از آینه کاری دوره قاجار در کرمانشاه است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر گفت: استان کرمانشاه دارای آثار تاریخی از دوران مختلف است که از جمله در دوره قاجار آثار متعددی را در دل خود جای داده است که می توان به تکیه معاون الملک، بازار کرمانشاه، مسجد حاج شهباز خان و ... اشاره کرد.

سپهر گفت: یکی دیگر ازآثار دوره قاجار در کرمانشاه، تکیه بیگلربیگی است که در محله قدیمی فیض آباد و در کوچه صارم الدوله واقع شده است.

وی ادامه داد: این تکیه که در زمان قاجاریه توسط عبداله خان ملقب به بیلگربیگی ساخته شده، از لحاظ آیینه کاری در میان تکایا کرمانشاه بی نظیر است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: در سمت غربی حیاط بیگلربیگی، تالار آینه کاری بزرگی ساخته شده که به حسینیه معروف است. این تالار با تزئینات عالی و کتیبه های متعددی مربوط به دوران سلطنت مظفر الدین شاه مزین شده و در دو سوی دیگر، اتاق وسیع مهمانخانه بیگلربیگی واقع شده است.

وی ادامه داد: در این بنا علاوه بر موزه خط و کتابت موزه پارینه سنگی نیز قرار دارد.

سپهر اظهار کرد: وجود آثار ارزشمند از دوران مختلف تاریخی در استان کرمانشاه، این دیار را به نگینی درخشان در حوزه گردشگری تبدیل کرده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: تمام تلاش ما بر این است که از پتانسیل ها و داشته های خود در زمینه گردشگری استفاده کرده و این صنعت پاک را در کرمانشاه رونقی دوچندان دهیم./س

برچسب ها: کرمانشاه ، شاهکار ، دوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.