کشمکش حزبي در آمريکا که به تعطيلي دولت منجر شده است، در حالي ادامه دارد که اين کشور با چالش جدي تري در خصوص تعيين سقف بدهي ها مواجه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ جنت هوک خبرنگار نشريه وال استريت ژورنال در گفت و گو با شبکه تلويزيوني پي بي اس، درباره جنگ لفظي که يک هفته است بين اوباما و بينر رئيس جمهور و رئيس مجلس نمايندگان آمريکا جريان دارد و سرنوشت هشتصد هزار کارمندي که بدون حقوق مجبور به ترک کارهاي خود شده اند، گفت اين شرايط در حالي ادامه دارد که فشار اين گروه از کارمندان بر سياستمداران محسوس تر مي شود در عين حال اينکه اين بن بست در نهايت به ضرب الاجل تعيين شده براي افزايش سقف بدهي ها برسد، دور از انتظار نيست.

وي گفت هدف فعلي بينر اين است که حزب خود را متحد نگه دارد و بهترين راه براي اين کار اين است که در موضع خود محکم باشد. رابطه بين رئيس جمهور و رئيس مجلس نمايندگان به صفر رسيده است، آنها از زمان تعطيلي دولت مکالمه شخصي نداشته اند. اين امر در ابراز نظرهاي علني آنها انعکاس يافته است. اوباما اخيرا بينر را شخصا مسئول تعطيلي دولت معرفي کرد و بينر نيز از رهبري اوباما انتقاد کرد.

چند سال پيش اين دو گاهي گلف بازي مي کردند اما اکنون تصور اينکه بتوانند ارتباط شخصي نزديکي باهم داشته باشند، بعيد به نظر مي رسد.
برچسب ها: بدهی ، دولت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار