استان سمنان با داشتن بيش از ۴۰ كارخانه گچ از مهمترين توليدكنندگان گچ كشور است و گچ توليدي اين استان به دليل خلوص بالا از كيفيت مناسبي برخوردار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،با توجه به اينكه سمنان قطب توليد گچ كشور است سازمان استاندارد مجوز ايجاد اولين آزمايشگاه مرجع گچ كشور را به اين استان داده است.
مديركل استاندارد استان سمنان گفت:در اين آزمايشگاه كه مجهز به تجهيزات لازم است استاندارد گچ توليدي بررسي می شود. استان سمنان با داشتن بيش از ۴۰ كارخانه گچ از مهمترين توليدكنندگان گچ كشور است و گچ توليدي اين استان به دليل خلوص بالا از كيفيت مناسبي برخوردار است.
عباس رستمی با بيان اينكه اولين آزمايشگاه لوله هاي محافظ برق كشور نيز در سمنان افتتاح شد افزود: سازمان استاندارد ايران مجوز ايجاد دو آزمايشگاه لوله هاي محافظ برق را براي استانهاي آذربايجان غربي و سمنان صادر كرده است كه آزمايشگاه سمنان به بهره برداري رسيد.
 رستمي گفت: سمنان وظيفه بررسي و تعيين استانداردهاي مورد نياز اين كالا را براي منطقه شرق كشور و آذربايجان غربي براي غرب كشور را بر عهده دارد. مديركل استاندارد استان سمنان گفت: براي ايجاد اين دو آزمايشگاه و نيزتكميل و به روزرساني تجهيزات آزمايشگاه يخچال اين اداره كل در مجموع دو ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است و با بهره برداري از اين دو آزمايشگاه، شمار آزمايشگاههاي اداره كل استاندارد استان سمنان به ۱۷ واحد افزايش يافت و در كنار اين آزمايشگاهها ۲۷ آزمايشگاه همكار نيز با اداره كل استاندارد استان سمنان همكاري دارند. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.