استان زنجان از قطب های توليدی در زمينه نانودارو در سطح کشور می باشد.

به گزارش خبر نگار  باشگاه خبرنگاران زنجان – معاون بهداشتی و رئيس مرکز بهداشت استان  با اشاره به افزايش جمعيت سالمندی در کشور گفت : جمعيت سالمند کشور از6/6درصد در سال 75به 2/8در صد جمعيت براساس سرشماری سال 90افزايش يافته است که اين ميزان با جمعيت زير 5سال برابري کرده است و اين روند رو به رشد نشاندهنده بهبود وضعيت خدمات بهداشتی و درمانی و همچنين افزايش اميد به زندگی در جمعيت ميان سال و سالمند کشور می باشد .

 صائينی افزود : بر اساس بررسی های ی جمعيتی پيش بينی می شود تا سال 1429جمعيت سالمند کشور تا 25%از جمعيت کل کشور را به خود اختصاص دهد که اين روند رو به رشد نيازمنديهای ويژه ای در بخش پزشکی و خدمات در مانی را می طلبد.

وی با اشاره به پيشرفتهای ايجاد شده در بخش بهداشت و درمان در استان ادامه داد:افزايش تعداد تختهای بيمارستانی ،تختهای ويژه و دياليز ،افزايش رشته های تخصصی و فوق تخصصی و نيز ارائه خدمات درمانی به بيماران ساير استانها از نمونه های بازر در اين زمينه است.

معاون بهداشتی و رئيس مرکز بهداشت استان  با اشاره به توليد و ثبت 12 نانو دارو در استان خاطر نشان کرد :از اين تعداد دارو 5دارو به صورت تزريقی و 7مورد نيز مصرف خوراکی دارند که با توليد اين تعداد نانو دارو استان زنجان به يکی از قطبهای توليد نانو دارو در کشور تبدیل  شده است./س

 

 

برچسب ها: زنجان ، قطب ، نانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.