با استقرار و تقويت زبانه پرفشار هواي سرد شمالي كه از روز گذشته سبب بارش هايي در سواحل درياي خزر و نيمه شمالي شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، در ادامه وقت امروز "یکشنبه 14مهرماه 92" اعلام شد، براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، با استقرار و تقويت زبانه پرفشار هواي سرد شمالي كه از روز گذشته سبب بارش هايي در سواحل درياي خزر شده، همچنان از امروز تا اواخر هفته براي اين مناطق، استان اردبيل و با شدت كمتري براي شهرهاي شمالي استان هاي آذربايجان شرقي و غربي و بتدريج شمال شرق وزش باد پيش بيني مي شود.

براساس این گزارش، طي امروز وفردا و روز سه شنبه در استان گیلان و در روزهای دوشنبه و سه شنبه در غرب مازندران و برخی نقاط استان اردبیل ، بارش باران از شدت بیشتری برخوردار است که می تواند سبب آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در این مناطق شود.


لازم به ذكر است، دمای هوا در سواحل شمالی و با میزان کمتری در دیگر نقاط نیمه شمالی کاهش خواهد یافت و همچنین در همین مدت در شهرهای شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

شایان ذکر است، فردا و روزسه شنبه بارش در استان گیلان و غرب مازندران شدید خواهد بود وهمچنین فردا و سه شنبه وزش باد بر روی سمنان، قم، شمال اصفهان، جنوب تهران و البرز شدت می یابد و باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا می شود و طی فردا و روز سه شنبه خلیج فارس مواج است.

گفتنی است، وضعیت آب و هوای استان های "تهران" و "البرز" امروز، کمی ابری، گاهی وزش باد ودر ارتفاعات افزایش ابر پیش بینی می شود و در بیشینه دمای خود به 31 درجه و درکمترین حالت به 17 درجه بالای صفر خواهد رسید.

انتهاي پيام/
برچسب ها: باران ، رگبار ، باد ، تهران ، اردبیل ، خزر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار