"حجت‌الاسلام محمد اشرفي اصفهاني از برگزاري مراسم بزرگداشت پنجمين شهيد محراب با حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در کرمانشاه خبر داد.

"حجت‌الاسلام محمد اشرفي اصفهاني" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره برگزاري مراسم بزرگداشت پنجمين شهيد محراب اظهار داشت: مراسم مذکور به مناسبت شهادت مرحوم پدرم به عنوان پنجمين شهيد محراب که به دست منافقين کوردل به شهادت رسيد با حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در کرمانشاه برگزار مي‌شود.

اين فعال سياسي بيان داشت: در سفر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به کرمانشاه مقرر شده حداقل دو-سه نفر از وزرا و چندین نفر از معاونین وزرا، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را همراهی و با مدیران کل استانی در خصوص حل مشکلات حوزه مربوطه جلساتی برگزار و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.(اينجا)

وي بيان داشت: مراسم بزرگداشت "آيت‌الله عطاء‌الله اشرفی اصفهانی" در روزهاي بيست‌ودوم و بيست و سوم مهرماه در مسجد جامع شهر کرمانشاه محل شهادت وي برگزار مي‌شود.

حجت‌الاسلام اشرفي اصفهاني درباره احتمال حضور آيت‌الله هاشمي در مراسم حج بنا به دعوت پادشاه عربستان گفت: چنين دعوتي هرساله از سوي عربستان سعودي از رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام صورت مي‌گيرد و براساس اطلاعي که دارم وي در اين مراسم حضور نمي‌يابد.
 
شايان ذکر است که پیش از سفر رئیس‌جمهوري کشورمان به نیویورک رسانه‌های عربی خبری مبنی بر دعوت ملک عبدالله پادشاه عربستان از روحانی به منظور حضور در مراسم حج امسال منتشر کردند که این خبر از سوی مرضیه افخم سخنگوی وزیر امور خارجه کشورمان هر گونه دعوت رسمی از حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحانی برای شرکت در مراسم حج را رد کرد.

گفتني است چندي پيش غلامعلي رجايي مشاور فرهنگي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتشار مطلبي در سايت خود اعلام كرد كه پادشاه عربستان نامه جالبي را براي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ارسال كرده و از وي جهت حضور در مراسم حج دعوت به عمل آورده است اما تاکنون رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصمیم قطعی برای سفر به حج نگرفته و در این چند سال این سومین دعوت ملک عبدالله از آيت‌الله هاشمی است.

لازم به ذکر است مراسم بزرگداشت "آيت‌الله عطاء‌الله اشرفی اصفهانی" در هفته آينده و تقريبا همزمان با برگزاري مراسم حج در مکه مکرمه است.

آيت‌الله عطاءالله اشرفي اصفهاني به مدت 23 سال در حوزه علمیه قم و 12 سال در حوزه علمیه اصفهان بود و در این مدتی كه در این دو حوزه علمیه اشتغال داشت ضمن كسب علم و دانش و نیل به درجات عالیه اجتهاد، مورد توجه خاص اساتید بزرگ و علما بود.

وي پنجمين شهيد محراب پس از 80 سال زندگی پرافتخار خود و خدمت به اسلام و قرآن توسط یكی از مزدوران آمریكا و منافقین كوردل در ساعت 15/12 ظهر 23 مهرماه 1361 در سنگر نماز جمعه مسجد جامع و در محراب نماز به افتخار شهادت نائل آمد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار