سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: چهار وقف جدید به ارزش بیش از 36 میلیارد ریال توسط واقفان خیراندیش در لنجان به ثبت رسید.

به گزارش گروه استانهاس باشگاه خبرنگاران محمدرضا ترحمی اظهار داشت: قطعه‌زمینی به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال در منطقه زرین‌شهر وقف شد.

وی تصریح کرد: این موقوفه با داشتن مساحتی 600 مترمربع به یک مجموعه‌ی مذهبی، فرهنگی، خدماتی و تجاری تبدیل می‌شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان با اشاره به نیت واقف خیراندیش ادامه داد: کمک به نیازمندان و محرومین از قبیل تهیه جهیزیه، دارو و درمان، رسیدگی به امور دانشجویی، دانش‌آموزی و طلاب حوزوی و دیگر معضلات ضروری اجتماعی مورد نیاز از جمله نیات این واقف خیراندیش است.

وی متذکر شد: بخشی از درآمد حاصل از این موقوفه نیز صرف هزینه‌های جاری از جمله امام جماعت، خادم، سرایدار، ترمیم، عمران و آبادانی مجموعه خواهد شد.

ترحمی افزود: طبق نظر واقف خیراندیش، حاج قاسم عابدینی، تولیت این موقوفه با امام جمعه زرین‌شهر، حجت‌الاسلام قاسم باقریان و زیر نظر این اوقاف شهرستان لنجان قرار گرفته است.

ثبت سه موقوفه توسط هیئت عزاداران حضرت علی اکبر(ع) شهرستان لنجان

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان در ادامه صحبت‌های خود به سه وقف جدید دیگر اشاره کرد و گفت:سه وقف جدید به ارزش بیش از 6 میلیارد ریال در شهرستان لنجان ثبت شد.

وی با بیان اینکه این موقوفات به صورت دو قطعه زمین و یک باب منزل مسکونی است،متذکر شد: این موقوفات توسط هیئت عزاداران حضرت علی‌اکبر (ع) خریداری و وقف شده است.

ترحمی تصریح کرد: این اقدام خداپسندانه توسط حاج ابراهیم ملکی‌ریزی به نمایندگی از هیئت امنای عزاداران حضرت علی اکبر(ع) زرین شهر انجام شد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان به نیت محبان اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و افزود: این موقوفه با نیت احداث و توسعه حسینیه حضرت علی اکبر(ع) وقف شده است.

وی به ابعاد و ارزش این سه موقوفه اشاره کرد و گفت: این موقوفات به مساحت های 552، 164 و 151 متر مربع است و ارزش آنان نیز به ترتیب چهارمیلیاردو 416 میلیون ریال، یک میلیارد و 312 میلیون ریال و یک میلیارد و 208 میلیون ریال برآورد شده است.

ترحمی در ادامه صحبت‌های خود این وقف را از نوع انتفاع معرفی کرد و افزود: تولیت این موقوفه با هیئت عزاداران حضرت علی اکبر (ع) و تحت نظارت اداره اوقاف شهرستان لنجان است.
برچسب ها: اصفهان ، لنجان ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.