یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید با برخوردهای رادیکالی موضع دکتر روحانی و تیم سیاست خارجی دولت را در پیشبرد منافع کشور تضعیف نمود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سیدسعید حیدری‌طیب  گفت: آنچه در نیویورک اتفاق افتاد حاصل سال‌ها مقاومت ایرانیان در قبال زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های روز بود.

وی ادامه داد: قدرت استراتژیک جمهوری اسلامی در سفر اخیر رییس‌جمهور به رخ جهانیان کشیده شد که بنده به عنوان نماینده کرمانشاه در مجلس مراتب سپاس خود را از آقای دکتر روحانی و هیات همراه جهت دفاع از اصول سیاست خارجی طبق اصل نرمش قهرمانانه اعلام می‌دارم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توجه به چند اصل همچون وحدت در سیاست خارجی از ضروریات است و باید دانست که مسائل کلان سیاست کشور از جمله رابطه با آمریکا و موضوع هسته‌یی فراتر از اختلافات جناحی است و بدون شک یکی از دلایل موفقیت‌های اخیر انفعال دشمنان در قبال این استراتژیک وحدت‌بخش بود، راهبردی که باید تا وصول اهداف و منافع ملی کشور ادامه پیدا کند.

حیدری‌طیب با تاکید بر اینکه ما معتقدیم دولت باید مثلث راهبردی فرمان مقام معظم رهبری را در سیاست‌های هسته‌یی دنبال نماید، تصریح کرد: ضلع اول این مثلث حقوق هسته‌یی ملت ایران است. ضلع دوم توافق با غرب بر سر برنامه زمان‌بندی شده و کاهش تحریم‌ها و ضلع سوم تقویت روابط با آژانس و ارائه تضمین نسبت به سلامت برنامه هسته‌یی کشور است.

نماینده مردم کرمانشاه در ادامه گفت: اذعان رییس‌جمهور آمریکا به اهمیت فتوای مقام معظم رهبری در حرام بودن سلاح هسته‌یی یک موفقیت بزرگ برای سیاست خارجی دین‌محور جمهوری اسلامی بود و اگر دنیا به دنبال آرامش است این فتوای بزرگ را به عنوان یک اصل تحکیم‌بخش در کنوانسیون‌های بین‌المللی اجرایی نماید و ما معتقدیم در عصر قدرت تنها با نگرش دین و اخلاق می‌توان به مصائب جهانی پایان داد.

حیدری‌طیب همچنین بیان کرد: دولت گام اول را به خوبی برداشته است اما گام دوم پیگیری رفع عملی تحریم‌های ناعادلانه علیه ملت ایران است که انتظار می‌رود تحریم‌ها در سه حوزه شورای امنیت سازمان ملل متحد و قوانین کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا برطرف شود و دولت در مرحله بعدی مذاکرات زمان‌بندی لازم را در این رابطه ارائه دهد.

وی با بیان اینکه شناسایی حقوق هسته‌یی جمهوری اسلامی امری ضروری است،گفت : اذعان رییس‌جمهور آمریکا به این حق ایرانیان حاصل رشادت ایثارگران و خون شهدا به ویژه شهدای هسته‌یی است و بار دیگر از رشادت علمی جوانان ایران نیز در رسیدن به فناوری هسته‌یی سپاسگزاری می‌کنم چرا که بدون شک این دستاوردها نتیجه رهنمودهای رهبری است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تنوع دیدگاه‌ها در زمینه رابطه با آمریکا طبیعی است اما آنچه نیاز امروز سیاست خارجی کشور می‌باشد وحدت است چرا که 35 سال اختلاف بعد از انقلاب و سه دهه قبل از آن این تنوع دیدگاه‌ها را طبیعی جلوه می‌دهد اما قانون راهکارهای نقد و نظارت دولت را مشخص کرده است و به اعتقاد بنده بی‌حرمتی برخی افراد نسبت به رییس‌جمهور نوعی بی‌احترامی به قوانین کشور است.

حیدری‌طیب در ادامه تصریح کرد: دکتر روحانی تلاش کرده است که اهداف سیاست خارجی به ویژه راهبرد تنش‌زدایی را با نگرشی اصولگرایانه دنبال نماید که ما به این تلاش دیپلماتیک دولت خوش‌بین هستیم اما نسبت به آقای اوباما و دولت آمریکا با توجه به مواضع متغیر و دوگانه آنها خوش‌بین نیستیم اما نباید با برخوردهای رادیکالی موضع دکتر روحانی و تیم سیاست خارجی دولت را در پیشبرد منافع کشور تضعیف نمود.

وی در پایان یادآور شد: اذعان رییس‌جمهور آمریکا به قربانی شدن هزاران ایرانی در جنایات شیمیایی صدام و همدستان او بزرگ‌ترین فرصت را برای اجرای قانون تصویب شده مجلس در احقاق حقوق جانبازان و شهدای شیمیایی فراهم آورده است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، موضع ، رادیکالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.