عضو کميسيون انرژي مجلس، با این بیان که قیمت سهام هلدینگ خلیج فارس بیش از مبلغ فعلی است، گفت: به نظر می‌رسد باید در این قیمت بازنگری انجام شود تا با قیمت واقعی خود در بورس عرضه شود.

احمد سجادي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با  اشاره به سخنان معاون وزير نفت مبني برحاکمیتی بودن سی و هشت درصد سهام باقی مانده هلدینگ خلیج فارس با بيان اين مطلب گفت: سهام هلدينگ خليج فارس متعلق به مردم و دولت است بنابراین معتقدم سهام این هلدینگ نباید شتاب زده واگذار شود.

وي با این بیان که قیمت سهام هلدینگ خلیج فارس بیش از مبلغ فعلی است، گفت: به نظر می‌رسد باید در این قیمت بازنگری انجام شود تا با قیمت واقعی خود در بورس عرضه شود.

در روز های اخیر مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با تاکید بر تلاش برای حفظ هلدینگ خلیج فارس و جلوگیری از واگذاری باقیمانده سهام آن اظهار داشت: مصلحت کشور و پتروشیمی در حاکمیتی ماندن سی و هشت درصد سهام باقی مانده هلدینگ خلیج فارس است.

واردات بنزين منطقي نيست

سجادي همچنين در خصوص واردات بنزين افزود: متاسفانه بيش از 100 سال از عمر وزارت نفت مي گذرد ما هم همچنان وارد کننده هستيم و اين موضوع عرصه را براي رانت بوجود اورده است و بيشتر به دنبال اين هستند که بصورت خام اين محصول استراتژيک را عرضه کند.

وي تاکيد کرد: براي جلوگيري از خام فروشي در کشور مي توانيم اين محصول را به فراورده تبديل کينم.

 نماینده مردم سرخس و خراسان رضوي، اظهار داشت: اگر روزانه 2 ميليون بشکه نفت را به انواع فراورده نفتي تبديل و آن را به کشورهاي همسايه بفروشيم نيازي به خام فروشي و واردات بنزين به داخل نيست.

افزايش قيمت بنزين اثرات رواني را در اقتصاد کشور به همراه دارد


وي خاطرنشان کرد: افزايش قيمت بنزين اثرات رواني و تبعات اقتصادي را در زندگي اقشار مختلف بوجود مي آورد بايد به جاي افزايش قيمت بنزين نظارت ها را بيشتر کرد.

نماینده مردم سرخس و خراسان رضوي، تصريح کرد: اعتقاد براين است که افزايش قيمت ها بايد براساس مقررات قانوني و با شيب ملايم صورت گيرد.

سجادي با بيان اينکه در حال حاضر 2هزار جايگاه عرضه سوخت در کشور فعال است گفت: اين درحالي است که کشور به 1500 جايگاه سوخت نياز دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار