بخشدار گندمان شهرستان بروجن، از وقوع آتش سوزی در بیش از 60 هکتار از گون زارهای منطقه چشمه علی و له دراز این بخش در شامگاه جمعه خبر داد.

بهروز امینی، با بیان اینکه میزان خسارت و مساحت دقیق آتش سوزی این منطقه در دست بررسی است افزود: این آتش سوزی با کمک آتش نشانی، کمک های مردم، نیروهای امدادی منابع طبیعی و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر مهار و از سرایت آن به مزارع اطراف جلوگیری شد.
وی اظهار داشت: بارندگی مطلوب فصل بهار در این منطقه، پوشش گیاهی مناسب را به همراه داشت و با توجه به استفاده روزانه مردم از تفرجگاه ها و عرصه های طبیعی با ایجاد کوچکترین آتش و گرما مراتع دچار حریق می شود.
امینی ادامه داد: زمینه آتش سوزی مراتع با توجه به گرمای هوا فراهم است و از روستاییان، دامداران، گردشگران، مسافران، کوهنوردان و عموم مردم انتظار می رود با احتیاط از آتش در طبیعت استفاده کنند تا مراتع دچار حریق نشود.
بخشدار گندمان تصریح کرد: مرتعداران و دامداران در صورت نیاز به آتش، پس از اتمام کار آتش را خاموش کنند و از خاموش شدن آن کاملا مطمئن شوند.
وی، با تاکید بر پرهیز کشاورزان از آتش زدن علف های خشک مزارع گفت: بر اساس ماده 45 و 47 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، عاملان وقوع آتش در عرصه های منابع طبیعی مجازات می شوند./س
برچسب ها: آتش سوزی ، گون زار ، گندمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.