روزنامه واشنگتن پست چاپ آمريکا درباره پيامدهاي ادامه حمايت مالي قطر و عربستان از گروه هاي تروريستي مسلح در سوريه هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، "ديويد اگناتيوس" در مقاله اي در روزنامه واشنگتن پست افزود: ادامه حمايتهاي مالي قطر و عربستان از مخالفاني که جهادي ها و تندروها بر آنها سيطره دارند همانند "بالن پر از سم" است.

وي نوشت حدود 100 انگليسي،  بيش از 130فرانسوي، بيش از 100 استراليايي و حدود 800 سعودي در سوريه حضور دارند و اين بسيار خطرناک است.

اگناتيوس درباره راه برقراري ثبات در سوريه نوشت براي آن که سوريه با ثبات تر باشد از طريق برگزاري کنفرانس بين المللي در ژنو چنين چيزي امکان پذير است در غير اين صورت اگر روند کنوني به عربستان و قطر واگذار شود نوعي ديوانگي است.

روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز نيز در مقاله اي به قلم "بن هوبارد" نوشت: تشديد فعاليتهاي گروههاي جهادي تروريستي در سوريه باعث متزلزل شدن ثبات در اين کشور شده است.

شاخه القاعده در سوريه براي تحقق برنامه هاي ويژه خود يعني تشکيل حکومت اسلامي يا منطقه جهادي تلاش مي کند.

روزنامه انگليسي ديلي تلگراف نيز به نقل از لرد اشدون از نمايندگان سابق مجلس اعيان انگليس نوشت 3500 تن سلاح به کمک سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) و با پولهاي عربستان و قطر از کرواسي به سوريه انتقال داده شده و اين سلاحها به دست گروههاي جهادي در سوريه رسيده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار