مدیر واحد ثبت اختراع پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی از اعلام آمادگی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه برای ارزیابی اختراعات نوآوران غرب کشور برای صدور تأییدیه علمی و معرفی به اداره ثبت اختراعات است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی اکبری گفت: یکی از وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارزیابی اختراعات و حمایت از نوآوری ها در سطح کشور است و پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، از سوی معاونت پژوهش و فناوری این وزارتخانه، به عنوان مرجع منطقه ای مالکیت فکری در غرب کشور و در راستای گسترش فعالیت های مرتبط با ارزیابی و حمایت از اختراعات و نوآوری ها در سطح کشور تعیین شده است.

پارک علم و فناوری بر اساس سیاست های ابلاغی، مسئولیت ارزیابی اختراعات و نوآوری ها، حمایت از ثبت و به کارگیری اختراعات و همچنین فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه را بر عهده دارد.

اکبری گفت: از زمان راه اندازی این دفتر در پارک علم و فناوری، 264 طرح به پارک ارائه شده که توسط کارشناسان متخصص، ارزیابی فنی شدند که از این تعداد 93 طرح رد شده و 153 طرح دیگر مورد تأیید قرار گرفتند.

بر اساس تقسیم بندی وزارت علوم، 17 مرجع منطقه ای مالکیت فکری وجود دارد که پارک علم و فناوری کرمانشاه یکی از مراجع حمایتی در غرب کشور است.

اکبری ادامه داد: اختراع، از جهت جدید بودن، گام اختراعی و نیز قابلیت کاربرد صنعتی ارزیابی و بررسی خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان با اعلام اینکه بعد از ارائه نامه از اداره ثبت اختراعات خطاب به رییس پارک علم و فناوری به همراه اطلاعات لازم در مورد هر طرح فرآیند ارزیابی اختراع آغاز می شود، گفت: پارک علم و فناوری کرمانشاه آمادگی دارد تا طرح های مخترعین غرب کشور را جهت دریافت تأییدیه های علمی بررسی کند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، پارک ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.