رییس اداره محیط زیست دریایی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نمونه‌برداری از سواحل استان با اهداف پایش سواحل، براي نخستين بار در خوزستان و با تاكيد سازمان حفاظت محيط زيست كشور در حال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ محمد صادق‌صبا اظهاركرد: كار پایش سواحل استان از نهر خیّن در اروندرود تا مرز خوزستان با استان بوشهر در منطقه امامزاده عبدالله در 19 ایستگاه تعیین شده در اروندرود، خورموسی، سجافی و بحرکان انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: کار پایش آب‌های ساحلی خوزستان در برنامه‌ای منظم توسط اداره محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست خوزستان انجام می‌شود. این برنامه به صورت منظم و مستمر و 2 بار در سال در فصول گرم و سرد انجام مي‌گيرد و دور اول آن از مردادماه امسال آغاز شده  است.

 

رییس اداره محیط زیست دریایی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: در اين پايش، فاکتورهای فیزیکی شیمیایی و زیستی از قبیل Ph، EC، BOD، COD، اکسیژن محلول، کدورت، فسفات، نیترات، روغن و چربی و ... و همچنین میزان برخی از فلزات سنگین و مواد آلی و دانه‌بندی رسوبات، ماکروبنتوزها و فیتوپلانکتون‌ها نمونه‌برداری شده و مورد سنجش قرار می‌گیرد.

 

صادق‌صبا گفت: این برنامه با مسئولیت اداره محیط زیست دریایی خوزستان و با همکاری آزمایشگاه مرکزی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های خرمشهر، آبادان و ماهشهر و اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر انجام می‌شود./س
برچسب ها: پایش ، آب های ، ساحلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.