رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انفجار روز گذشته در کاظمین گفت: این انفجار بار دیگر خطر بازگشت جریان‌های تکفیری و تروریستی به کشورهای اسلامی را نشان داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق قبل از دستور امروز (يکشنبه، 14 مهر) صحن علنی ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: گرچه امام جواد (ع) 25 سال بیشتر از عمرشان نگذشته بود، اما در این مدت کم از دو حیث، جلسات علمی پرباری داشت.
 
وی افزود: نخست از طرف شیعیان بود که با توجه به سن کم در جلسات ایشان حضور پیدا می‌کردند، در مراسمی و جلسات علمی ترتیب می‌دادند و دوم از طرف حکومت‌ها که می‌کوشیدند مناظره علمی برگزار کرده و حضرت را مقابل دانشمندان قرار دهند.
 
لاریجانی افزود: اما در این مناظره‌ها اخلاق و کرامت از ویژگی‌های امام بود.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه 220 حدیث از عمر کوتاه و با برکت امام وجود دارد گفت: یکی از احادیث این است که مومن چند ویژگی دارد، از جمله آنها خود، واعظ خودش باشد و نصیحت دیگران را نیز گوش کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از نطق خود به انفجار کاظمین اشاره کرد و گفت: انفجار روز گذشته کاظمین بار دیگر خطر بازگشت جریان‌های تکفیری و تروریست در کشورهای اسلامی را نشان داد.
 
وی افزود: سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی چند کشور و برخی کشورهای کج‌اندیش از سال‌ها پیش از این نیروها حمایت می‌کردند، اما در ظاهر با آن‌ها مخالفت می‌کردند.
 
لاریجانی افزود: امروز خون این افراد به عهده کسانی است که جریان‌های تروریستی پشتیبانی می‌کنند.
 
رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از نطق خود به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای بار دیگر در خصوص تحرک دیپلماسی کشور حائز اهمیت است و باید مسئولان ذیربط در چارچوب نظر رهبری قدم بردارند، چرا که این رهنمودها بجا و ارزنده بود
 
وی همچنین به مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: بارها این مسئله در مجلس مطرح شده است که توجه به ظرفیت درونی بر اقتصاد  کلید حل مشکلات است.
 
لاریجانی افزود: ممکن است به ذهن برخی‌ها اینگونه متبادر شود که تسهیل روابط دیپلماتیک به رفع مشکلات اقتصادی خواهد انجامید، هرچند این مسائل باهم ارتباط دارد، اما نکته این است که هرچقدر به تولید داخلی و دانش بومی توجه شود، هزینه‌های دیپلماسی کاهش خواهد یافت.
 
رئیس مجلس اظهار داشت: به دولت توصیه می‌کنیم تا تسهیل فضای کسب و کار به کارگیری نخبگان داخلی همت بورزد و همواره در این مسیر حرکت کند.
 
لاریجانی در پایان هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار