نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه مفید ترین ابزار مدیریتی در سطح کلان است ، از شکوفایی برنامه های این سازمان در 6 ماهه دوم سال خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه ،  حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی دربازدید از پروژه های عمرانی بنیاد توسعه وعمران موقوفات استان کرمان با ابراز رضایت از روند پیشرفت این پروژه های گفت: باتکمیل پروژه تالاراحسان ماندگاردرشهرکرمان به عنوان پروژه ای عام المنفعه، اعتمادمردم به وقف بیشتر می شود و درآینده شاهد وقف های ارزشمندی ازطرف خیرین خواهیم بود.
وی در بازدید از باغهای پسته موقوفه ظهیرالدوله ، روند رسیدگی و احیاء این باغات را بسیارخوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: تلاش های صورت گرفته درجهت افزایش محصول پسته درباغات موقوفه، نتیجه اش دربخش های درمانی، پزشکی، کمک به فقرا، حوزه های علمیه و... مشهود خواهد بود. حجت الاسلام محمدی با اعلام اینکه در شش ماهه دوم سال رشد چشمگیری را در فعالیتهای اوقاف شاهد خواهیم بود ، افزود: برای تحقق برنامه ها در 6 ماهه دوم سال ، مدیران ستادی باید در استانها و شهرستانها حضور مستمر و اثر بخش داشته باشند
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه فلسفه حضور معاونین و مدیران کل سازمان اوقاف را در استان صرفاً بمنظور حل مشکلات پیش روی استان دانست و گفت: با این شیوه ،امور در یک مدار قرار می گیرد و در شش ماهه دوم سال، رشد چشمگیری را در فعالیتهای اوقاف شاهد خواهیم بود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه آموزش در سازمان اوقاف یک ضرورت است، افزود : موضوع آموزش کارکنان باید با جدیت کامل پیگیری شود و تنها به صدور دستورالعمل نباید اکتفاء نمود و این امر باید به صورت مستمر در شهرستانها پیگیری و اجراء شود.
وی اخلاق، رفتار و برخورد مناسب مدیران اجرایی در امامزادگان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد:رفتار نابجای یک خادم ممکن است تمام زحمات و فعالیتهای فرهنگی و عمرانی در یک امامزاده را زیر سوال ببرد و عکس آن،   یک برخورد مناسب می تواند، خیلی از کمبودها و ضعف ها را جبران نماید.
حجت الاسلام محمدی توجه به ضریح مطهرامامزادگان بعنوان تنها راه درآمد بقاع متبرکه را اشتباه دانست و ادامه داد: هر امامزاده رقباتی دارد که متأسفانه در بسیاری از موارد مشاهده شده است، مورد بی توجهی مدیران و هیأت أمناء قرار گرفته اند لذا باید با مدیریت صحیح، این رقبات به سمت درآمد زایی برای امامزادگان هدایت شوند.  
وی در پایان سامانه جامع بقاع متبرکه و موقوفات را مفید ترین ابزار مدیریت در سطح کلان جامعه توصیف و خاطرنشان کرد: این سامانه هماهنگی جامع و کاملی را بین بخش های مختلف سازمان ایجاد کرده است و مدیران با علم  به این موضوع، باید  توجه ویژه ای را در بازبینی وقف نامه ها و ثبت و اجرای دقیق نیات اعمال نمایند.

برچسب ها: سامانه ، موقوف ، وقف ، متبرکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار